Sidor

onsdag 27 april 2011

Momo eller kampen om tiden

Om jag bara fick rekommendera en enda bok till andra, en enda bok som jag önskar att alla skulle läsa, då skulle det bli den här. Michael Endes Momo eller kampen om tiden. Inte för att den är njutningsfull att läsa eller för att den är rolig eller spännande. Den är allt det där, men det är inte därför jag önskar att alla skulle läsa den. Jag önskar att alla skulle läsa den helt enkelt för att jag tror att det är en bok som faktiskt kan göra skillnad.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ If I were to pic only one book that I wish that everybody would read, I would choose Michael Endes Momo. Why? Becaus I really think it can make a difference.

4 kommentarer:

  1. Den låter verkligen bra. Får ta och låna den någon gång!

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen! Har velat läsa den ett bra tag nu!

    SvaraRadera
  3. ska försöka lägga den på minnet...

    SvaraRadera
  4. sv: ja, jag älskar också hennes böcker och är på jakt efter alla delarna i stenbänken-serien (har bara en av dem) men det är lite klurigt...

    den här boken har jag tänkt läsa hur många gånger som helst. att jag inte har gjort det än!

    SvaraRadera