Sidor

måndag 4 april 2011

våra på!

En av de bloggar jag läser är enough is enough som drivs av otroligt kreativa och inspirerande Ingrid. Aktuellt på hennes blogg just nu är hennes egeninförda “påskadvent” som hon i år kickade igång med ett riktigt roligt påskpepp-inlägg på bloggen. Personligen kopplar jag samman advent alltför mycket med jul för att haka på just den idén, men det hindrar ju inte jag inspireras av alla hennes våriga pysseltips. Speciellt förtjust blev jag i den här idén om en miniträdgård inomhus. Så otroligt sött! Gillar förstås också idén om påskfilm och påskmusik, förhoppningsvis återkommer jag med egna inlägg om detta inom några dagar ;)

Jag blev faktiskt så inspirerad av alla Ingrids tips (och av det underbara varma, soliga vädret som den här eftermiddagen bjöd på) så att jag tog cykeln och trampade iväg och köpte krassefrön. Jag sådde dem i en av mina finaste pajformer som tål att stå framme i fönstret. Hoppas nu bara att de gror. Har ni några våriga pysseltips? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Ingrid, the person behind one of my favorite blogs is so inspiring! Right now she’s up to celebrating easter with a lot of funny craft ideas. It inspired me to start growing my own garden cress today! :)

3 kommentarer:

  1. hon är en så himla fin peppspridare Ingrid!

    SvaraRadera
  2. Hon är himla bra Ingrid. Jag gillar verkligen idén med påskadvent, färgglatt och ljust ska det vara året runt enligt mig.

    SvaraRadera
  3. Lovis: Ja fantastisk!

    Angeliqa: Ja det är verkligen en rolig och unik idé!

    SvaraRadera