Sidor

fredag 27 maj 2011

.

Igår lunchade jag hemma hos en kompis. Hon bor nere på stan i en himla fin lägenhet och en himla mysig innergård där det är skönt att sitta i solen.

P5262174P5262176

Sen gick vi runt på stan och gjorde ärenden. Jag lämnade bland annat in anmälan om min uppsatspraktik i höst. Såhär fin är vägen från stan till min skola.

P5262180

Förresten blommar alla kastanjer runt ån nu. På fyris torg alldeles invid ån satt en liten gumma under ett parasoll och sålde liljekonvaljer och tidiga lupiner. Jag ville gärna köpa men lät bli eftersom jag bara någon dag tidigare hade köpt syrener av två söta små tjejer utanför Ica :p

P5262178

Tyvärr är både pionerna och syrenerna vissna redan. Men visset kan faktiskt också vara vackert.

P5242156

Translation ~ Yesterday I had lunch with a friend and walked around in Uppsala. Everything is in bloom outside right now. Unfortunatley my peonys and lilacs are already  looking down, but I think they are beautiful anyway. 

5 kommentarer: