Sidor

tisdag 31 maj 2011

botaniska

Idag har det varit riktig högsommarvärme här i Uppsala så när dagens uppsatsseminarium var avklarat trampade jag iväg till botaniska och mötte upp en kompis. Vi satte oss på en filt i skuggan bredvid en liten damm och drack iste och bara pratade. Jag invigde min nya hatt dagen till ära och kände mig väldigt fin.

P5312204

Tyvärr är vissa saker så himla svåra att fånga bild så att det blir bra. Den där lilla dammen vi satt vid en är en sån sak. Idag ville den sig bara inte bli fin genom kameralinsen. Jag lyckades faktiskt bättre än en annan sommar för många år sedan när de rosa näckrosorna blommade. Ni får se den bilden istället.

IMG_1261

Jag tycker att den här delen av botaniska som kallas Barockträdgården” är så väldigt fin. Orangeribyggnaden är fantastiskt vacker och ännu vackrare blir den med stora träd, grönt gräs med små vita tusenskönor utanför.

P5312208P5312215

Translation ~ Summer heat in Uppsala today. Me and one of my girlfriends spent the afternoon in the Botanical Garden, drinking ice tea ^^ 

4 kommentarer:

  1. åh botaniskaträdgården får en verkligen att känna som om man är utomlands utan att ens behöva lämna uppsala! Så himla vackra bilder!

    SvaraRadera
  2. En riktig Uppsalafavorit! När jag pluggade i Hum C satt vi ofta där och lunchade. Ljuvliga bilder!

    SvaraRadera
  3. skogskojan: Kan tänka mig att det var ett perfekt lunchställe... Tack så mycket! :)

    SvaraRadera