Sidor

fredag 20 maj 2011

fina saker från igår

Att jag gick upp för slottsbacken och såg  gröna kullar och blommande träd och små kullar som jag ska gå och lägga mig och läsa på någon dag.

P5192049-2

Att Uppsala slott är rosa och att tornet verkligen ser ut som ett torn från ett sagoslott.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Att man kunde köpa buketter med gullvivor, förgätmigej och liljekonvaljer utanför en second hand-butik på min favoritgata i Uppsala. Förgätmigej kan vara det finaste blomnamnet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Att porten i ett gammalt hus var öppen så att jag kunde kika in på den vackra innergården.

P5192097

Att jag stannade vid affären på vägen hem från stan och köpte jordgubbar, en chokladcroissant och tre rosa pioner till mig själv. När jag kom hem satte jag pionerna i vatten och åt mina jordgubbar och min chokladcroissant.

P5192099

Translation ~ Some nice things from yesterday – Uppsala Castle, pretty flowers, nice view into a garden, strawberries and chocolate croissants.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin idé att köpa jordgubbar och chokladcroissant till sig själv :) Och förgätmigej - en av mina favoritblommor. Så himla pyttesmå.

    SvaraRadera
  2. Emelie: Ja verkligen!

    elzplz: Ja jag tycker man måste unna sig ibland, eller egentligen ganska ofta :p

    magasinprojektet: Åh tack! :)

    SvaraRadera