Sidor

torsdag 19 maj 2011

mansideal

Jag är så trött på samma gamla stereotypa mansideal. Men det här ska inte bli en gnälligt inlägg så istället för att tala skriva mer om det där stereotypa mansidealet tänker jag bjuda på lite inspiration till andra alternativ ;)

Howl

Howl från Howl’s moving castle må vara självupptagen och rätt jobbig ibland. Men är det ändå inte ganska underbart med en manlig hjälte som tillbringar timmar i badrummet varje dag, bär glittrande örhängen och doftar syren? ^^

howl1

Claude Monet

Jag vet förvisso inte mycket om hur Claude Monet var som person eller ens hur han ser ut. Men jag vet att han tyckte mycket om att baka tårtor, bodde i ett rosa hus och hade en alldeles fantastisk trädgård som han tyckte om att måla av. Det räckte för at inspirera mig till det här kollaget som jag gjorde förra året.

monet

Cirkusherrar, sekelskiftespojkar och en gondoljär

Vackraste Elsa har köpt vackraste vintageflugorna åt sin Vargen. Hon skriver så vackert och inspirerande om dem att jag blir alldeles glad i ögonen. Läs! Bilden kommer förstås från henne.

fluga7-kopialiten

Translation ~ I’m so tired of the stereotype ideal for men. Always the same. Why can’t men instead be like Claude Monet and bake cakes, live in pink houses and love to paint flowers? Or like Howl and use lilac fragrance and earrings. Or wear striped bow ties every day.

3 kommentarer:

  1. elzplz: Tack! ^^ Jag var bara tvungen :p

    SvaraRadera
  2. Åhh The Moving Castle är så bra! Rafael introducerade filmen för mig och Howl är ju en sjukt rolig karaktär!! Håller absolut med dig om mer blommigt till männen =)

    SvaraRadera