Sidor

onsdag 18 maj 2011

två saker jag köpte i London

Många fina affärer till trots blev det inte så mycket shoppat i London. Det brukar vara så för mig när jag åker bort någonstans. Några fina saker kom jag dock hem med.

På lyxiga och djurvänliga L’Occitane köpte jag den här kroppskrämen. Den har typ världens finaste förpackning och doftar så ljuvligt och förföriskt av pioner att man nästan rodnar när man sniffar på den. L’Occitane finns ju även här i Sverige, men det är liksom lättare att unna sig lyxiga saker när man bortrest. Dessutom kostar kroppskrämen 100 kronor mer på den svenska hemsidan än vad jag fick betala i London ^^ Nu ångrar jag lite att jag inte köpte parfymen ur samma serie..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fortnum & Mason hade jag verkligen velat besöka länge och mina förväntningar var skyhöga när vi klev in i butiken. Jag blev inte besviken. Dock var priserna lika skyhöga som mina förväntningar, så det enda jag kom ut med var den här. Varm choklad-pulver vid namn “Love potion” förpackad i brun glasflaska. Den ser dock inte så vårig ut när man fotar den (och jag vill ha vårbilder på bloggen när det är vår) så den får ni se närmare först i höst. Då ska jag och älsklingen kärleksberusa oss med den när regnet smattrar mot fönsterrutorna och vi kurar ihop oss under tusen filtar i soffan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fortnum & Masons signaturfärg går i havsskumgrönt och är så himla fin att jag nog måste spara påsen trots att den nu är knölig och tom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Betydligt billigare djurvänlig beautyshopping  blev det också på Marks & Spencer och The Body Shop. Nya, miljövänliga duschgeléer i dofterna fikon och rosmarin samt gurka och mint. Talk i olika blomdofter till mamma och ett havsblått nagellack till mig :)

Translation ~ London shopping – body cream from animal friendly and luxury L’Occitane, hot chocolate from Fortnum & Mason. And some more animal friendly beauty shopping at Marks & Spencer and The Body Shop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar