Sidor

onsdag 18 maj 2011

vad vi inte gjorde i London

Även om vi hann en hel del under våra nästan fyra dagar i London så finns det förstås massor kvar att göra. En stad som London blir man väl aldrig “färdig” med. Jag kan komma på en hel radda med grejer nu direkt som jag vill göra där en annan gång:

Se en musikal eller en balett. Just nu vill jag helst se Wicked, Trollkarlen från Oz, Svansjön eller Nötknäpparen.

Gå på guidad tur på Tower of London och spana in de brittiska kronjuvelerna.

Titta på alla gamla mästerverk inne på National Gallery.

Hitta en liten men välsorterad bokaffär och sen spendera timmar därinne bland alla skatter.

Leta upp Borough Market och titta på alla grönsaker och olika brittiska ölsorter.

Besöka Beyond Retro och hitta helt fantastiska gamla klänningar, hattar och annat skoj.

Förresten. Note to myself och till alla er andra:

* Packa inte ner onödiga kroppskrämer som du ändå inte orkar använda i det alltför trånga badrummet på hotellet.

--------> Packa istället ner massvis av skavsårsplåster, kylande fotgelé och annat som kan hjälpa trötta fötter. Och viktigast av allt: TA MED BEKVÄMA SKOR. TVÅ PAR. MINST.

3 kommentarer:

  1. Inför nästa överresa måste jag å mitt allra innerligaste rekommendera musikalen Blood Brothers som sätts upp på Phoenix. Jag åker för att se den för tredje gången i nästa vecka och den är det allra starkaste, största och vackraste jag upplevt.

    SvaraRadera
  2. haha, krämer, som jag känner igen mig. tar alltid med mig massor, som sen aldrig lämnar väskan. jag är bäst på att packa onödigt! :)

    SvaraRadera
  3. aliciasivert: Åh, tack för tipset! Det ska jag lägga på minnet :)

    Kajsa: Ja visst är det himla dumt att man håller på sådär och packar i onödan :p

    SvaraRadera