Sidor

måndag 20 juni 2011

etsy summer finds from 5gardenias

Häromdagen upptäckte jag en ny vintagebutik på etsy som jag blev lite extra förtjust i. Den heter 5gardenias och nedan ser ni lite av vad man kan hitta i butiken.

En liten ljuskrona med citroner och citronlöv i metall. Som en liten bit av medelhavet ser den ut.

il_fullxfull.251066834

Varför inte en tomatformad tekanna? Tänk att servera rykande varmt te ur den här och sen äta smörgåsar med hemgjord tomatmarmelad till ^^

il_fullxfull.70288487

Det här halsbandet med små glitterblommor är helt fantastiskt tycker jag. Det för mina tankar till ljusa juninätter, daggfuktiga ängar, myggbitna sommarben, sommarstugelukt och min kära mormors skrynkliga ansikte som skrattar och tokar eller berättat något om hur det var när hon var ung.

il_fullxfull.250213513

Translation ~ 5gardenias sells the most wonderfuls things. Like this lemon candelabra , tomato teapot, and my favorite; the rhingestone flower necklace,

3 kommentarer:

  1. thanks so much for featuring 5gardenias vintage on your lovely blog! best wishes LisaMarie!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara prylar! Tack för tipset rara du!

    SvaraRadera