Sidor

lördag 25 juni 2011

midsommarafton

Igår var det midsommar. Jag, Kristian, hans mamma och mina föräldrar började dagen med en härlig brunch. Bröd, juice, rabarberkräm, jordgubbsscones och massa annat gott stod på det dukade bordet.

Eftermiddagen och kvällen spenderade jag och älsklingen i goda vänners lag. Jag invigde en ny chiffongklänning och ett rött läppstift jag fick i födelsedagspresent. Som vanligt fastnade jag inte på bild under kvällen, men bilder på mig i samma klädsel togs idag på stranden, de bilderna får ni se annan dag. Hoppas ni har haft en finfin midsommarafton och midsommardag och att helgen avslutas lika fint! :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday it was midsummer night. Me, my darling, his mother and my parents started the day in an excellent way; brunch.

3 kommentarer:

  1. låter som en bra midsommarafton och maten ser mumsig ut.

    SvaraRadera
  2. Mums! Jordgubbsscones, kan man få receptet till det? :)

    SvaraRadera
  3. lisa: Det var den! :)

    Anneli: Visst :) Det är lätt så här kommer det; Blanda 8 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker och 1 tsk salt i en bunke. Tärna i 100 matfett och blanda ihop till en smulig massa med fingrarna. Häll därefter i 3 dl jordgubbsyogurt och 2 dl hackade eller skivade färska jordgubbar. Knåda ihop till en kladdig deg och dela så gott det går i fyra delar. Platta ut till runda kakor om cirka 15 cm i diameter. Skåra kakorna och strö över vallmofrön. Grädda i mitten av ugnen på 250 grader i cirka 10-15 minuter. Klart! :)

    SvaraRadera