Sidor

lördag 4 juni 2011

plåtskåp

I morfars gamla vedbod som finns vid mamma och pappas sommarhus hittade jag det här gamla medicinskåpet i plåt. Egentligen är det väl rätt fult, ändå ville jag liksom ha det så fort jag fick syn på det. Alltså fick pappa kroka ner det från väggen och så fick det åka med mig hem. Nu funderar jag för fullt på var jag ska ha det någonstans… Och om det ska få behålla sin gråa färg eller om det ska bli lika turkost som min sovrumsbyrå. Jag tror bestämt att det får bli det senare, turkost alltså :p Vad tycker ni? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ In my granfathers old shed I found this. Would’nt it be lovley in turqouise? ^^

5 kommentarer:

  1. Åh fint! Turkost blir nog bra tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju kanonfint! Turkos färg kan nog eventuellt piffa upp det ytterligare. Ser fram emot att få se resultatet.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det skarpt! Kul att det är din morfars också - bidrar ju med lite extra själ. Jag skulle älska det i turkost!

    SvaraRadera
  4. Å jag älskar såna där! Turkost skulle vara fint men jag skulle nog vilja behålla den slitna känslan o gillar mer dova färger.

    SvaraRadera
  5. Em: Ja det tror jag med :)

    Angeliqa: Eller hur! Självklart ska jag visa bilder på slutresultatet sen. Tyvärr blir det nog inte förrän i augusti dock. Men den som väntar på nåt gott ;)

    aliciasivert: Jag med! Ja precis, mina föräldrar ska sälja sommarhuset nu (morfar och mormor är döda alltså) så det här blir lite som ett minne därifrån också, eftersom att snickarboden fanns där..

    greta: Ja jag är faktiskt inte helt säker, det har en fin grå färg nu och på sätt och vis vill jag behålla det så. Men samtidigt tror jag det skulle bli så himla fint i turkost, plus att det är lite väl rostigt och slitet nu tycker jag..

    SvaraRadera