Sidor

måndag 13 juni 2011

sommarhuset

Som jag nämnde förra veckan har jag och älsklingen varit en del ute vid mamma och pappas sommarställe och hjälpt till att bygga, måla och göra diverse andra saker för att färdigställa huset inför försäljning. Det är alltså mina morföräldrars gamla sommarstuga som mina fenomenalt duktiga föräldrar har byggt om till ett året-runt-hus.

Nu ligger det ute hemnet och det känns både sorgligt och konstigt men samtidigt himla skönt för mamma och pappas skull som inte orkar med att ha det kvar längre. Visst är det underbart fint? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inomhus är allt i trä och vitt, vitt vitt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den är bänken i hallen blev min nya favoritplats i huset så fort pappa snickrat den. Om det var mitt hus skulle jag sitta där om kvällarna och läsa en bok och betrakta pelargonerna och lugnet utanför.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ This is the summer house me, my darling and my parents and relatives have been spending so much time in the last week. Finally it is out on the market.

1 kommentar: