Sidor

söndag 17 juli 2011

besök

Igår åkte jag och K ut till mamma och pappa i stugan vid havet. Min ena storebror och hans tre barn var också där, de hade kört ner hit från Göteborg för att hälsa på över dagen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Förra året när de hälsade på här öste regnet ner, men den här gången hade vi en kolossal tur med vädret. En regnig vecka till trots bestämde sig solen för att titta fram just den dagen och vi kunde bege oss till stranden för att bada i härliga vågor! Ser det inte skönt ut?

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Såhär glad blev i alla fall brorsan av att bada :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sandslott och liknande skapelser i sand fascinerar alltid mig. Någon dag i sommar måste jag bygga ett eget!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter badet tog några av oss en liten promenad längs stranden. Jag älskar att gå i i vattnet precis vid strandkanten där sandbotten är formad av vågorna och känns som massage mot fotsulorna ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sen gick vi upp till stugan igen..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… Där vankades det mat. Mammas paj med broccoli och veg-bacon, sallad, druvor och vattenmelon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Somliga njöt av den extraordinärt sköna solstolen mest hela tiden :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag sprang omkring och fotade allt och allt som vanligt. De här rosenbuskarna t.ex. Vackert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag fotade till och med genom ett spindelnät mellan två staketbräder till veranden. Jag tycker att det är såna, lite konstiga bilder tagna mitt i ögonblicken som blir bäst.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite senare var det fikadags. Min banankaka, vaniljglass, rån och jordgubbar. Jag tycker det är helt fantastiskt hur nästan allting kan se fint ut hur kladdigt det än är, bara det ligger upplagt på söta gamla porslinstallrikar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mamma och pappas hund börjar bli riktigt gammal nu, men fika kan fortfarande pigga upp honom riktigt rejält.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter ännu ett dopp i havet och åtskilligt mycket mer babblande bestämde vi oss för att promenera iväg mot minigolfbanan. Just den här minigolfbanan är så himla fin tycker jag! Alla knotiga tallar gör att det nästan känns som att man går under ett slags tak samtidigt som man är utomhus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag hade förresten dille på att fota ben och skor på spelare som för närvarande skulle till att slå. Här är Kristian i sina snygga linnebyxor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

När vi kom dit var det lös den gyllene kvällssolen på trädstammarna…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… Men innan vi var klara att gå hem hade solen sakta krupit nedåt och den mysiga utebelysningen hade, till min stora lycka, hunnit tändas. Jag hann precis knäppa på kameran och fota innan batteriet dog. Det var en bra dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday me, Kristian, one of my brother and his three children visited my mum and dad. It was a lovley day with swimming in the sea, good things to eat and miniature golf.

5 kommentarer:

  1. Härligt att bada i havet- då vet man att det är sommar;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh tack :) jaa dom är jätte söta, ser ut som du haft en härlig dag :)

    SvaraRadera
  3. Spindelnätsbilden var ju så cool!

    Och visst är det lite magiskt med fina namn på färger?! Himla bra ju.
    Och humleblå betyder humleblå, inte vet jag. En blå som surrar och är mjuk och lite klumpig som en humla!

    SvaraRadera
  4. Lisa: Tack så mycket!

    Tone: Det hade jag verkligen :)

    Johanna Stålros: Ja det är så sant som det är sagt!

    Jessica: Tack! :)

    SvaraRadera