Sidor

måndag 4 juli 2011

cykla

Cykeln är nog en av de mest förträffliga uppfinningar jag kan komma på. Jag använder min cykel nästan dagligen och när jag gick i 8:an skrev jag till och med mitt teknikarbete om just cykeln som uppfinning. Min egen cykel är jag dock lite trött på och jag börjar bli riktigt sugen på att skaffa en ny.

Den här nedan kommer från märket Electra och heter Ticino 20D Womens Oyster och är riktigt fin tycker jag. Tyvärr är den också rätt dyr, men egentligen gör det inte så mycket för jag har nästan bestämt mig för att försöka renovera och lacka om mormors gamla hoj istället. Havsskumsfärgad skulle den nog få bli. Havsskumsfärgad, himmelsblå eller kanske ostrongrå som Electra-cykeln ^^

ticinooyster

Translation ~ I love to bike and thinking about buying a new bicycle. This one from Electra is really pretty but I think I’ll try to repaint and reparate my grandmother’s old bike first ^^

5 kommentarer:

  1. jag älskar också cyklen och att cykla. i vanliga fall gör jag det aldrig, men nu är jag i hemstaden över sommaren och här cyklar jag hela tiden. överallt!

    SvaraRadera
  2. ja cykeln älskar jag med,min egna cykel och att cykla!:)

    SvaraRadera
  3. Den cykeln var fin den! Jag gillar också cyklar, väldigt mycket faktiskt, lite därfär min blogg heter Un vélo som betyder cykel på franska haha.

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin! Jag gillade verkligen färgen. Den sticker ut på ett väldigt bra sätt! Men havsskumsfärgad och himmelsblå låter onekligen finfint det med!

    SvaraRadera
  5. Kajsa: Härligt! Tummen upp för cykelsommar ;)

    lisa: ^^

    Emelie: Åh vilket roligt bloggnamn :)

    felicia: Ja så känner jag också för färgen.. Den är liksom inte tråkig som grått annars kan vara, men antar att mycket beror på de övriga detaljerna på cykeln också :)

    SvaraRadera