Sidor

lördag 2 juli 2011

Squirt

Igår anlände han. Babydraken Squirt som rest hit enda från Florida där hans skapare, den fantastiskt duktiga konstnären Will, är verksam. Idag fick han följa med mig och Kristian till stranden och bekanta sig med omgivningen lite grand. Är han inte bedårande? ;) Kan förresten meddela att jag fick ganska många blickar på mig när jag gick omkring på med honom under armen :p

Liten och ensam drake på stranden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drake vid ingången till sin håla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drake och prinsessa i rosenhavet ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Längtansfull drake på toppen av en sanddyn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday my baby dragon Squirt finally arrived after a long trip. He has travelled all the way from Florida where his creator, the fantastic artist Will, is working.Today I took him to the beach and I can tell you that you get a lot of eyes looking at you if you carrying a baby dragon in your arms :p Anyway, is’nt he adorable? ^^

8 kommentarer:

  1. Loppisen är i simlångsdalen och börjar kl 10! Det är en auktionsloppis, så första timmen får man bara gå runt och lägga bud på prylarna, sedan går startskottet kl 11 och då gäller det att vara snabb och springa omkring och köpa det man budat på innan någon annan hinner före! Hetsigt men kul :)

    SvaraRadera
  2. ååh, älskar den! som ur en saga.

    SvaraRadera
  3. Det är som en vanlig loppis, dvs vääldigt blandat! Jag hittar alltid massa grejer jag vill ha, det finns liksom både stort och smått, möbler, porslin, teknik, tyger osv. Detdär med priserna är inte så klurigt egentligen. Säg att jag tittar på en skål, och jag vill ge 5 kr för den. Då skriver de upp 5 kr på en lapp på skålen, men jag får inte köpa den förrän kl. 11. När jag då kommer dit kl. 11 kan någon annan ha gett ett högre bud på skålen, säg kanske 10 kr, då måste jag alltså betala 10 kr! Det kan låta lite virrigt, men jag kan lova dig att det inte alls är så krångligt när man är där. Det är en fotbollsförening som håller i det hela så man kan fynda hur mycket som helst! Har du möjlighet till bil så åk dit! Jag tror inte att det är svårt att hitta, om inte annat kan man alltid fråga någon på vägen, det är ett ganska stort spektakel som ryms på en stor fotbollsplan! :) Och skulle man mot förmodan inte hitta något så kan man alltid köpa sig en godisrem eller en påse brända mandlar efteråt som tröst.. ;)

    SvaraRadera
  4. elzplsz: Ja det tycker jag med :)

    Jessica: Jaa!

    lis: ^^

    SvaraRadera
  5. Vilken fiiin!! är den till prydnad eller är det ngn mer funktion?
    Som alltid- jätte vackra bilder!

    SvaraRadera
  6. charlene: :D Han är mest till prydnad, men man kan ta av locket på ryggen också och använda honom som smyckeskrin för han är fodrad med tyg och så därinne ^^

    SvaraRadera