Sidor

onsdag 17 augusti 2011

bilder jag inte visat, del I

Här kommer lite lösryckta bilder från sommaren som jag inte visat.

Fryst vattenmelon. God att äta som den är, men nästan ännu godare i iste med mynta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ett vackert kapitel ur Igelkottens elegans, som för övrigt var underbar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halvsmält, klibbig choklad. Mums mums.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blommande renfana. Jag älskar renfana. Doften gör en liksom klar i huvudet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Frozen watermelon, a beautiful chapter from “The elegance of the hedgehog”, half melted chocolate and yellow flowers that I don’t know the english name of.

4 kommentarer:

  1. Bästa blandningen bilder! (Allitteration!)

    Kråkor och måsar? Intressant! Jag har nog aldrig direkt känt för dem, men fåglar i allmänhet är ju egentligen fasligt vackra!

    SvaraRadera
  2. Iiih, vad underbart. Jag har Igelkottens elegans hemma, jag påbörjade den men tog mig inte riktigt tid och då kändes den segstartad. Är den värd ett nytt försök?

    SvaraRadera
  3. Jessica: Tack!

    Emelie: Svårt att säga, smaken är ju olika. Jag upplevde dock också boken som lite segstartat och tyckte inte riktigt bra om den förrän jag började komma mot slutet. Jag ska definitivt läsa om den någon gång. Jag upplever den som en bok som man måste läsa sakta och eftertänksamt, annars missar man det bra i den och tycker att den är trist och konstig.

    SvaraRadera
  4. jag har hört mycket gott om igelkottens elegans (nästan som en ny murakami-hype) så jag är väldigt nyfiken och sugen på att ge den ett försök, må jag säga.

    SvaraRadera