Sidor

söndag 7 augusti 2011

lördag

Igår kom min ena bror och hans dotter ner hit på besök igen. Jag fotade inte så mycket som förra gången, men en del saker fastnade på bild i alla fall.

Här är t.ex. en skymt av min brorsdotter när hon tar för sig av mammas goda lunch. Jag tycker att hennes kläder matchade maten och tallrikarna väldigt fint ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och här är min variant av den populäraStella McCartney-tårtan”; mammas morotskakerecept garnerat med citronmeliss och citrusfrukter. Mumma.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Älskade Scott. Han börjar bli riktigt gammal och skraltig nu. Men än är det inte slut med honom, när det vankas kaka är han fortfarande på alerten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Framåt eftermiddagen åkte bror och brorsdotter hemåt, och jag, Kristian och två kompisar cyklade ner till stan och Tall Ship Races.

Där kryllade det av stora, maffiga skepp. Bland annat fick vi chans att än en gång titta på vackra Gloria som låg i Köpenhamn förra helgen när vi var där.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En hel del roliga marknadsstånd med diverse ätbara saker fanns också. Vid det här ståndet med turkiska godsaker fastnade vi en stund.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blommor kunde man också köpa på festivalområdet Lite udda måste jag säga (vem vill köpa det mitt i festivalyran) men fint att titta på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sen blev det kväller. Vi lyssnade på September och tittade runt ännu lite mer, sen cyklade vi hem. Och det var den fina lördagen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Saturday – One of my brothers and his daughter visited. The afternoon was spent in the city, watching the big ships participating in Tall Ships Racing 2011 and buying turkish delight :)

3 kommentarer:

  1. Vilken alldeles underbar och fin blogg du har! Tänk att jag inte hittat hit tidigare. Men nu ligger du i listan! ;)

    SvaraRadera
  2. L.: Tack så mycket!

    Emma: TACK, vad glad jag blir! Välkommen hit! :)

    SvaraRadera