Sidor

söndag 14 augusti 2011

miniatyrer

När jag var liten hade jag en fantastiskt dockhus. Det var egentligen ett gammalt skåp med flera hyllplan som mina föräldrar hade inrett som dockhus åt mig. Köket var tapetserat med stänktapeter likadana som väggarna i mina föräldrars hus och varje födelsedag brukade jag få ett paket med något litet till dockhuset av min mammas bästa väninna.

Nu är dockskåpet sedan många år nedpackat och står antagligen på vinden i mitt föräldrahem, men de senaste dagarna har känt en längtan efter att plocka upp det till mitt gamla flickrum igen. En del av min längtan beror på Lis Hedlunds blogg. Hon har ett ljuvligt blårappat dockhus och mucklor boende i blomkrukorna. Om ni klickar på länkarna så ser ni själva hur fint det är.

När jag så häromdagen fick syn på de här oemotståndliga miniatyrerna från Hummingbird Miniature fick jag förstås ännu en anledning att börja fundera på en dockhusrenovering hemma hos mig själv. Hur sött är liksom inte det här? :)

il_fullxfull.223153863il_fullxfull.260849560

Translation ~ Inspiried by Lis Hedlund and Hummingbird Miniature I’m actually considering to bring my own old dollhouse back into my room in my parents house ^^

4 kommentarer:

  1. Åh, jag känner verkligen igen mig. Älskar dockskåp! Hade ett när jag var liten, och mina föräldrarna brukade "muta" mig med dockskåps-prylar för att jag skulle lyckas sova i min egen säng om nätterna. Haha. Klarade jag det vaknade jag upp till en liten pryl på nattduksbordet mitt :) Skulle göra så himla mycket för att äga ett idag.

    SvaraRadera
  2. Åh, jösses. Saknar vårat dockskåp till tusen, men jag tror att vi till och med slängde det (ve och fasa!) i samband med flytten.

    Och åh, ja det är ju faktiskt ett stort problem med fjädrar. Jag vet faktiskt inte om det finns något ställe som profilerar sig med att ha en okej fjäderproduktion! Hm!
    Och hittar man utomhus känns det typ som att man behöver ha på något bakteriedödande. Humhum!

    SvaraRadera
  3. Alltså "okej fjäderproduktion" som att man tar fjädrar som ändå trillat av och dylikt! För det behöver ju inte vara som en päls där man faktiskt måste döda ett djur.
    Gud nu blev jag helt illa till mods, stackars djur :(

    SvaraRadera
  4. Nej, jag kände det också. Tror inte att marknaden är alls tillräckligt stor för att någon ska tycka att det lönar sig. Vilket är sorgligt. För usch och fy att fåglarna ska bli plockade levande.
    :( :(
    Åh, världen.

    Men jag får hålla span på second hand. Alternativt om det finns typ fejk? Fast de lär ju säkert vara miljövidriga...

    SvaraRadera