Sidor

onsdag 31 augusti 2011

rummet

I flera dagar nu har jag varit upptagen med att rensa och städa bland alla mina gamla saker hemma hos mina föräldrar. Låda efter låda har gåtts igenom, en del har slängts, en del har sparats och massor har skänkts bort. Nu är jag äntligen klar och det är så mysigt så mysigt i mitt gamla flickrum. Lite såhär ser det ut:

Min säng när jag var i full gång med att sortera alla mina snäckor (köpta och egenplockade!).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pappas gamla färgpalett och min nästan lika gamla paljettfågelmask.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Min ena bokhylla och läslampan jag använder när jag ligger i sängen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blomkrukorna med pelargoner mot spetshissgardinen i fönstret. Älskar ljuset.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Den här tavlan står på en hylla ovanför min säng. Den föreställer mig, cirka 5 år, och är målad av min duktiga pappa (ja, han är konstnär).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitt schackspel. Inhandlat av mamma och pappa på en auktion någon gång.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Otroligt fina islandshästar som min mamma sydde åt mig när jag var liten. Min mamma har allt varit en riktig baddare med symaskinen..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På en hylla ovanför skrivbordet har jag ställt glasburkar med ännu fler snäckor, och bredvid ligger ett gosedjur som jag både designat och sytt själv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här är min kära gunghäst Grålle. Snickrad av pappa, målad av mamma. Jag fick den när jag var ungefär 2 år tror jag. En julafton.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och så rummet då. På väggen hänger min studentbalklänning, och i stolen i hörnen sitter mina allra bästa gosedjur Svanen och Giraffen, de är gifta med varandra minst en gång :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ I’v been quite busy the past days, cleaning and clearing out a lot of my old stuff in my parents house. Some I’v saved, some I’v thrown away and a lot I’v given away. Finally I’m done and this is a little of what my girl room looks like know :) The lovley painting of me as 5-year-old is made by my father who is a painter and the cute horses is sewn by my mother :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar