Sidor

onsdag 21 september 2011

blåbärsröra till sjuklingen

Jag har känt mig hängig några dagar nu, så idag gick jag lite tidigare från praktiken och passar på att bara slappa och mysa hemma. Sängen + bok + den här ljuvliga blåbärsröran. Receptet kommer från 365 days of breakfast, i något modifierad version. Om ni vill göra min variant, gör såhär:

Skär en banan i skivor och ställ den i frysen över natten, ta dock ut igen cirka 15 minuter före det att röran ska göras i ordning. Mixa bananen med 2 dl frysta blåbär. Se till att ha en bra mixer. Min stavmixer blev så ansträngd att skaftet började ryka och lukta bränd plast :p Ställ sedan in röran i frysen en stund medan du förbereder nästa moment, nämligen cashewgrädde. Jag gjorde min cashewgrädde genom att mixa 50 g cashewnötter med 1 knapp dl sojamjölk, jag använder sojamjölk naturell från Carlshamn. Ta sedan ut blåbärsröran från frysen igen och rör ner cashewgrädden. Toppa eventuellt med frysta blåbär. Klart!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Today I’m not feeling very well. In other words; time for getting cosy in the bed with a good book and this lovley blueberry delight, recipe from 365 days of breakfast.

3 kommentarer:

  1. Låter ju helt fantastiskt!
    Vi brukar göra en kind of-chokladglass där man mixar fryst banan och har i kakao! Fina grejer!

    SvaraRadera
  2. Lisa och Jessica: Helt otroligt gott var det faktiskt. Den där chokladglassen ska jag nog ta och prova någon gång...

    SvaraRadera