Sidor

lördag 24 september 2011

chocolate cupcakes och fallna änglar

Den senaste veckan har jag varit totalt uppslukad av en ny bokförälskelse; The Hush, Hush Saga skriven av Becca Fitzpatrick. Jag lånade den första boken i syfte att hitta något lättläst och spännande och förväntade mig inget annat än ren “skräplitteratur”. Huruvida det överhuvudtaget finns skräplitteratur, vad som i så fall definierar den och om Hush hush-serien bör falla in i den genren  tänker jag inte gå in på.

Istället nöjer jag mig med att säga såhär: Becca Fitzpatrick levererar. Jag har nu läst både den första och andra boken i serien (första på svenska, andra på engelska) och detta inom loppet av några få dagar. Jag kunde helt enkelt inte lägga ner böckerna. Handlingen må vara klyschig (tänk Twilight fast mindre sensuellt, mer rättfram sexigt) och huvudpersonens förälskelse, Patch, kunde intet vara mera av en stereotyp bad boy. Men det funkar, åtminstone på mig. Med risk för att reta upp ett stort antal svärmande team-Edward-flickor därute; Edward Cullen –släng dig i väggen! :p

Den fjärde oktober släpps bok nummer tre i serien och då tänker jag hänga på dörren till bokaffären. Tills dess; chocolate cucpakes!

bildtextcho

Translation ~ I have a new book love; The Hush Hush saga by Becca Fitzpatrick. I’ve now read the first two books and when the third one is released; I’m gonna run to the store! Until then; chocolate cupcakes ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar