Sidor

tisdag 13 september 2011

fortfarande sommar

Jag vet att många redan för flera veckor sedan har kopplat bort sommaren och ställt in sig på höst, men jag tänker envisas med att det är sensommar ett litet tag till. Träden är fortfarande gröna och imorgon ska det faktiskt bli upp emot 20 grader här hos mig. Kanske är det sommarens sista suck den här veckan, men jag tänker i alla fall ta vara på den. Här får ni lite sensommarinspiration av mig kära vänner! :)

Halsband med maskrosfrön från XOXii SHOP. Som sommaren i en liten flaska.

il_fullxfull.252185090

Fototryck “Taming the seabird” från Deep Within the Armoire. Åh, jag saknar havet.

il_fullxfull.213596033

Halsband från beautyspot. Jag tror nog att fjärilar kan vara en av de bästa symboler för sommaren.

il_fullxfull.195884948

Kampanjbild för Mes Dames vårkollektion 2012. Fotografi Anna Malmberg. Jag tänker botaniska trädgårdar, sensommarrosor och fjäderlätta tyger mot huden.

© Anna  Malmberg

Vintagebaddräkt från allen company inc. Tänk ett sista sensommardopp…

il_fullxfull.231478004

Translation ~ The last summer inspiration of the year; dandelion necklace from XOXii SHOP, photo print from Deep Within the Armoire, butterfly necklace from beautyspot, photo of Mes Dames spring collection 2012, photographer Anna Malmberg, vintage swimsuit from allen company inc.

5 kommentarer:

  1. åh vad fint. jag vill också tänka att det är sensommar! även om det just nu är nån slags orkan här... men äsch, jag blundar för den och tänker att det blir nog sol imorgon:)

    SvaraRadera
  2. Åh, fjärlishalsbandet, så himla fint!

    SvaraRadera
  3. den badräkten var så snygg att jag skulle lätt kunna köpa den nu för att ha den till nästa sommar! ska tänka på det starkt..

    SvaraRadera
  4. Vi får nog bara hoppas att den snart är tillbaka. <3

    SvaraRadera
  5. Det där första halsbandet är ju bara FÖR fint.

    SvaraRadera