Sidor

måndag 19 september 2011

HP-geekery

För er som inte känner mig (och är redan plågsamt medvetna om min besatthet) är det lika bra att jag erkänner med en gång; jag är en Harry Potter-nörd av 1:a klass. Det första ord som poppar upp i mitt huvud när hemska fängelser kommer på tal är inte Alcatraz utan Azkaban, jag har drömt både en och två och säkert också tre gånger att jag är Harry Potter, flygande på en kvast eller kämpande mot Voldemort och varje gång hösten närmar sig får jag lust att klä mig i brittiska skolkläder med inslag av rött och guld och gå på internatskola.

Som om inte det vore nog kan jag också berätta om en gång när jag och min familj satt och diskuterade en hemsk händelse som det stått om i tidningen. En 11-årig pojke hade försökt begå ett våldsbrott (minns inte exakt vad) och jag hinner precis avhålla mig själv från att uttala den första tanke som slog mig: “Han måste ha varit utsatt för imperiusförbannelsen”. Tala om inlevelseförmåga :p Kan också upplysa om att min sambo nu har förbjudit mig att inte prata mer om Harry Potter med honom. Frustrerande, eller vad? :p

Nåväl, nu tycker jag att det är dags för lite HP-nörderi på högsta nivå. Håll till godo! ;)

Först ut är den här alldeles fabulöst bra fanart-kreationen av Linnpuzzle. Marodörerna när de är som bäst, jag kan inte hjälpa att jag blir lite kär i Sirius varje gång jag ser den här bilden ^^

zonkoaddicts4oa

En lika fabulöst bra bit ur Harry Potter and the Order of the Fenix. Dumbledore regerar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hur underbart är det inte att det på etsy finns en kategori som faktiskt heter geekery? Om man söker på “Harry Potter” där får man upp allt möjligt roligt, exempelvis det här trolldrycksinspirerade halsbandet från geekoutlet.

il_fullxfull.255093890

Eller varför inte den här lite mer gracila varianten från Enchanted Wonderland

il_fullxfull.251126212

Translation ~ There’s no secret that I am a Harry Potter geek of first class. One time while discussing a terrible attempt to violence made by a 11-year-old boy that where mentioned in the newspaper, I could barely stop myself from saying out load the first thought that struck me: “he must have been a victim of the impediment jinx” :p Now here’s a lot of real HP-geekery that I enjoy; fabulouse fanart by Linnpuzzle, a very good part from “Harry Potter and the Order of The Fenix” and a potion inspired necklace from

4 kommentarer:

  1. "She looked as though she was being filled with boiling water" - vilken underbar bild! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket finafinafinafina saker! Bästa inlägget, måste jag säga!

    SvaraRadera
  3. Ouff gött! Då ska du få fintips som jag hittade hos Jessica idag! http://litesocker.blogg.se/2011/september/ah-sa-fint.html Snygga va!

    SvaraRadera
  4. Anneli: Haha. Ja visst är bilden fantastisk!! Min bästa fanartbild någonsin ^^

    Jessica: :D

    skogskojan: Ja jag såg det där! Så himla braigt! :D

    SvaraRadera