Sidor

lördag 3 september 2011

sensommarblomster

Igår anlände jag alltså Uppsala igen. När jag kom ut från tågstationen var Bondes marknad i full gång och jag kunde inte motstå att köpa med mig en vacker sensommarbukett hem.

Midnight in Paris var vacker och bra, men tyvärr inte i klass med Vicky Christina Barcelona. Trots det satt skämten där de skulle, jag vill fortfarande hitta en pärlbroderad klänning med 20-talskänsla och besöka Monets trädgård någon gång. Stockholmsbesöket som skulle gått av stapeln idag blev dock inställt på grund av att tjejmilen ockuperar just idag. Förhoppningsvis tar vi oss iväg imorgon istället. Dagen idag ägnas åt tvätt, städning, förberedelser inför måndagen och slapp i soffan :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday I bought these beautiful flowers at “Farmers market” when I arrvied in Uppsala. The Woody Allen movie we saw last night was funny and beautiful, although, not as good as “Vicky Christia Barcelona”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar