Sidor

söndag 30 oktober 2011

afternoon tea på Konditori Lido

Idag har varit min första riktiga höstlovsdag i Gävle. Jag firade med att sova länge. Sen gick jag upp och klädde på mig mina fina höstblomsklänning.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANär klockan sen slog tolv tog jag på mig min återfunna cape och gick hemifrån. Den här fina vägen gick jag. OLYMPUS DIGITAL CAMERAVid Konditori Lido mötte jag upp två fina vänner. Afternoon tea var planen, och afternoon tea blev det. Mycket gott fanns det. Små snittar av smördeg, ost och vindruvor, scones och marmelad och lemoncurd och nougatkräm, frukt- och nötbröd och två sorters tårta och vetelängd och croissanter och småkakor. Allting för 95 kronor. Den enda besvikelsen var att där inte fanns några gurksandwichar. Annars var allting bara bra. Vi satt länge i den mysiga 50-talsinredda lokalen och babblade och spelade låtar på jukeboxen.OLYMPUS DIGITAL CAMERATill slut var det dock dags att gå hem, men det var lika trevligt det för det är så himla himla trevligt att vara hemma hos mamma och pappa lite. Såhär fint och gult är det på deras hus just nu. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday, I walked trough a yellow autumn Gävle to a place called “Konditori Lido” where I had after noon tea with to dear friends :)

7 kommentarer:

  1. Vilka alldeles ljuvliga bilder. Där hade jag också velat vandra!

    SvaraRadera
  2. Åh höstlov och åh din klänning. Inget av dem har jag, men jag får njuta av det lite här inne istället, haha. Funkar ganska bra faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin klänning! Var kommer den ifrån? Mysig blogg

    SvaraRadera
  4. Regina: Tack! Klänningen är second hand :)

    SvaraRadera