Sidor

lördag 22 oktober 2011

en helgalen frukost

Idag åt jag en galen frukost. Finn crisp med hasselnöts- och chokladkräm och en tjock smoothie. Smoothien gjorde jag på cirka 1 fryst banan, 150 g cashewnötter, 2-3 dl vatten, 2 msk kokosolja och 1 msk kakao. Så mättande att jag inte knappt kunde titta på det tomma glaset efteråt utan att känna äckel :p Som sagt, en galen frukost.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Today I ate a really crazy breakfast. Finn crisps with hazelnut/chocolate spread and a raw food smoothie with cashewnuts, frozen banana, cacao, water and coconut oil.

14 kommentarer:

  1. sjukt gott det låter, måste testa!!!

    SvaraRadera
  2. Annorlunda pålägg och smoothie, men säkert gott (och mäktigt) :)

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut!! :)

    Sv: Var på Helping hand i Fyris...(?).

    SvaraRadera
  4. Åh hjälp vad gott!

    Vilken fantastisk blogg du har. Vilka bilder!

    SvaraRadera
  5. Men det där såg ju helt fantastiskt smarrigt ut. Gör du egen hasselnöt- och chokladkräm, i så fall hur?

    SvaraRadera
  6. Tack alla!

    Helly: Nej, så händig är jag inte (ännu iaf), det är vanlig Nutella. Anledningen till att jag inte skrev ut det är inte för jag vill verka snobbig eller så, mer att jag inte vill reklamföra något särskilt märke om jag inte tycker alldeles extra bra om det. Visserligen är nutella jättegott, men jag har sett att Coop säljer rättvisemärkt choklad/hasselnöts-kräm så nästa gång ska jag satsa på det istället :)

    SvaraRadera
  7. Låter maffigt med 150 gram nötter, inte undra på att du blev mätt, haha! Hoppas att det var gott i alla fall :D

    SvaraRadera