Sidor

tisdag 18 oktober 2011

English bookshop

Idag gick jag in där igen, in i favoritbokaffären. Det är alltid en viss känsla som infinner sig när jag träder in på ett ställe bland böcker, men den här bokaffären är ändå något alldeles extra. Jag skulle kunna fastna här i timmar. Timmar.

Såhär ser det ut direkt när man kommer innanför dörren. Jag älskar hur affären uppdelad i flera olika rum och nivåer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVackra utgåvor av gamla klassiker. Jag tummade en stund på en stor rosa med guldbokstäver, skriven av en viss Lewis Carol… ;)OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEn attack av böcker. Hur kan ett rum se så överbelamrat men samtidigt så trevligt ut?OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag var bra sugen på en Narniabok eftersom att utgåvan är så väldigt fin, men jag avhöll mig i sista stund eftersom jag faktiskt redan har en väldigt fint utgåva av alla böckerna på svenska..OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så till sist en bild på ljuset från fönstret… Åh jag kan nästan känna doften av solvarma bokblad i näsan. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Some pic from my favorite bookshop in Uppsala, the wonderful “Enligsh bookshop”.

3 kommentarer:

  1. Åh, English Bokkshop är guld. Påminner mig alltid om min framtida husbibliotek :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Det ser riktigt mysigt ut!

    SvaraRadera
  3. Underbart! I Lund hade vi en liknande affär kallad Språkbokhandeln som drev en fransk monsieur som sålde böcker på alla möjliga språk och var en guldgruva för oss språkstudenter.

    SvaraRadera