Sidor

söndag 16 oktober 2011

Halloween och Allhelgonahelgen

Jag vet att hösten fortfarande är eldlövssprakande och höstsolsglittrig, men tiden går så fort och om bara två veckor är det halloween. Om man har tänkt sig att fira är det alltså hög tid att börja tänka på klädsel. Helgen därpå är det ju dessutom Allhelgonahelgen och även om vissa säkert tycker att det är olämpligt så tycker i alla fall jag att man kan klä sig lite fint och äta en god middag med familjen medan man hedrar de döda.

Halloween kommer jag inte att hinna fira i år (jag ska på bröllop den helgen! :D) och jag tvivlar på att min familj kommer att anordna en allhelgonamiddag där klänningarna nedan är passande klädsel. Men titta kan man ju alltid. Eller hur? ;)

Svart sammetsklänning från 30-talet. Säljs av danadaisys.

il_fullxfull.277963923

Paljettbolero från breadbuttervintage och paljettklänning från persephonevintage. Jag tänker Michael Jackson, jag tänker Thriller.

il_fullxfull.263692974il_fullxfull.250677020

Balklänning från Christian Dior, säljs av TimelessVixenVintage. Åh vad jag tycker om mönstret och färgerna i tyget. Som en höstnatt.

il_fullxfull.119513869

Huvudkrans med nattsvarta blommor. Från bloomingleopold.

il_fullxfull.271057930il_fullxfull.271057914

Svart kappa från pamcoco.

pamcoco

Och till sist, en svart cocktailblåsa från TimelessVixenVintage.

il_fullxfull.260583271

Translation ~ Some etsy finds for the upcoming Halloween and All Saints weekend :)  Black velvet dress from  danadaisys, sequin bolero from breadbuttervintage., sequin dress from persephonevintage, vintage Dior gown from TimelessVixenVintage, velvet hair wreath from bloomingleopold,  black jacket from pamcoco and finally, a black cocktail dress from TimelessVixenVintage.

1 kommentar: