Sidor

söndag 2 oktober 2011

höstfika i Gävle

I fredags och igår var jag i Gävle. Hemma hos mina föräldrar var allt sig likt och lika vackert som alltid.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Igår hade jag och mamma finbesök av två väninnor som också är mor och dotter och som vi känt sen jag gick på mellanstadiet. Vi brukar försöka träffas åtminstone en gång om året och prata om loppisar, gamla fina hus och allt annat mellan himmel och jord. Sist vi sågs var i våras hemma hos dem i deras vackra lägenhet så den här gången var det vår tur att bjuda.

Vi bjöd på pizza och efter det massor av bakverk, bland annat mina röda sammetscupcakes och chokladcupcakes. Jag hade dukat höstigt löv på bordet ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Av Charlene fick jag det här söta paketet…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… Med en ännu sötare plåtburk inuti! Gissa om jag blev glad :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu är jag hemma i Uppsala igen och imorgon väntar praktik som vanligt. Hej och hå vad fort helgerna går! :)

Translation ~ I’m home again after a short weekend in Gävle. Yesterday me and my mother had a very good time with two old friends, eating cupcakes and talking about almost everything. The cute little box was a gift to me from my friend, guess whos happy? :D

7 kommentarer:

  1. ååh, vad fint! cupcakesen ser fantastiska ut.

    SvaraRadera
  2. Har skummat igenom otaliga sidor och fastnade en lång stund. Din blogg är helt enkelt hemskt mysig!

    SvaraRadera
  3. Fint dukat med löv och vilka söta cupcakes, för att inte tala om plåtburken! :)

    SvaraRadera
  4. Härlig höstlig dukning, och vilka kakor sedan! Mums!

    SvaraRadera
  5. hihi! mysigt vi hade! och supergott fika! =) vi ses snart igen, till jul! =) krams

    SvaraRadera