Sidor

onsdag 12 oktober 2011

klänningsjakt

Om bara några veckor gifter sig en av mina fina vänner. Även om hon naturligtvis är den som ska vara allra vackrast på den stora dagen så vill jag också vara fin. Efter att ha letat igenom hela min garderob kan jag dock konstatera att jag inte äger en enda klänning som lämpar sig för tillfället, alla finare klänningar jag har är antingen svarta eller vita!

Så nu är jag på klänningsjakt förstår ni. Allra helst skulle jag vilja hitta något 20-talsinspirerat med pärlor och paljetter. Drömklänningen nedan fanns till salu på etsy för någon vecka sedan men försvann tyvärr efter bara någon dag (och oturligt nog har jag inte kvar säljarens namn)… Så snälla ni, har ni några tips? Det måste naturligtvis inte vara 20-tal, andra stilar går också bra, bara inte ett till av alla dessa själlösa trista tubklänningsfodral…

il_fullxfull.274205693

Translation ~ In just a few weeks I’m going to a old friends wedding. As you probably already have guessed, I’m trying to find a suitable dress for the event. This one was sold on etsy (unfortunatley I don’t know the seller) a few weeks ago. If only I could find something like that…

3 kommentarer:

  1. Kollat Asos? :-) Där finns mkt, både billigt och dyrt o man betalar frakt efter hur tungt paketet är (skickas från England)

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag skulle skriva. Tycker asos periodvis har mkt som passar in i olika historiska stilar.

    SvaraRadera
  3. shirins och greta: Har scannat hela asos mer än en gång, och tyvärr fastnar jag inte för något.. Finns en del fint och faktiskt en del 20-talsinspirerat, men inget som känns klockrent.. Jag är antagligen för petig :p

    SvaraRadera