Sidor

måndag 31 oktober 2011

två måltider och ett uppslagsverk

Idag sov jag till ungefär 10. Sen gick jag upp ur sängen och nerför trappan och in i köket och där åt jag frukost med mamma och pappa. Pappas havregrynsgröt med mammas lingonsylt. OLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter frukosten gjorde jag och mamma oss i ordning och gav oss iväg på loppisrunda. Jag letade efter ramar till mina fina konsttryck från Kathleen Lolley men utan framgång. Ett fint gammalt uppslagsverk för 20 riksdaler hittade jag i alla fall, det köpte jag. Efter loppisrundan åkte vi hem och åt middag för vi var hungriga som vargar. Mot vargagunger hjälper mammas moussaka, speciellt med mammas gottiga fårostsallad och honungsmelon till. OLYMPUS DIGITAL CAMERASen gick jag upp på mitt rum och tittade på det fina uppsatsverket som fått följa med hem. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter det gjorde jag en massa andra saker, bland annat bakade jag en halvt misslyckad paj, tog en sväng på stan med mamma, planerade ett än så länge hemligt litet projekt med pappi och pysslade ihop en fin grej som ni kanske kanske får se senare i veckan om jag inte beslutar mig för att vänta med att visa upp det tills julpysslandet kommit igång på riktigt ;)

Translation ~ Two meals from today; my dad’s oatmeal porridge with my mum’s lingonberry jam and my mum’s moussaka. The book on the last pics is a dictionary I bouhgt on a flea market today.

3 kommentarer:

  1. Hur ser det här trycket från Kathleen Lolley ut? Åh som jag är tokig i konst har ingen koll på henne. :(
    Hittade för övrigt en fin oljemålning av Montmartre i ljusa färger på loppis. Ska nu mixa upp det med en modern svart ram. Har bara inte hittat en än...

    SvaraRadera
  2. mia: Här är trycken jag har köpt:

    http://lisamariesvarld.blogspot.com/2011/10/kathleen-lolley.html

    Kul att fynda konst på loppis! Det där ramar är svårt dock, mycket svårare än jag tänkte mig.. :/

    SvaraRadera
  3. Hmmm, ditt nya uppslagsverk verkar vara ett svenskt-lettiskt lexikon ;-)

    SvaraRadera