Sidor

onsdag 30 november 2011

adventskalender

Idag trillade det in ett brev till mig genom brevinkastet. Inuti kuvertet låg den här magiskt vackra miniadventskalendern. En kär vän hade kommit ihåg att jag älskar adventskalendrar och ville ge mig den här. Tänk att man kan bli så glad över ett litet brev. Tacksamhet. Tacksamhet över livet och över advent och över fina fina vänner som tänker på en när man minst anar det. OLYMPUS DIGITAL CAMERATranslation ~ Today I recieved this mini advent calender. A very dear friend had rembered I have thing for advent calendars and sent me this. I’m so happy and grateful.

7 kommentarer:

  1. Promenera hade varit underbart. Det ska jag börja med, tack! Bloggaren hette Cimon Lundberg. Han skriver otroligt bra när han bara vill! Du kan hitta honom på http://www.improveme.se/cimon

    och en favorit är givetvis hans krönika på Nyheter24: http://nyheter24.se/sexoblandat/kronikor/514899-cimon-den-moderne-hycklaren

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag kom på det idag, att det måste vara första året jag inte har någon kalender alls, lite sorgligt. Hm, kanske får jag ett ryck imorgon och blir så avis på alla så att jag går och köper mig någon chokladkalender!

    SvaraRadera
  3. Haha, en precis likadan har jag :D Jag kan inte hjälpa det, fastän jag fyllt 20 så har jag sammanlagt fyra papperskalendrar och en choklad, hihi

    SvaraRadera
  4. åh vad snällt av din vän! jag har inte heller någon adventskalender i år, måste nästa gå ut och köpa en :)

    sv: jag är borta en termin så jag kommer hem igen nån gång i slutet på sommaren :)

    SvaraRadera
  5. Svar; Vad fint det låter med lokalpatriotisk. Det önskar jag verkligen att fler var här. Allt börjar ju med invånarna. Är de stolta över staden så kommer ju ryktet definitivt att förbättras. Tror jag i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Så fin present!

    Å du har helt rätt, det var min sambo Henrik som filmade er som dansade. Världen är liten. :)
    Och jag såg programmet - himla duktiga ni är! Var du med i början eller i slutet av programmet? Jag blev väldigt danssugen.

    Visst har ni uppvisning i helgen? Hoppas den gick/går bra!

    SvaraRadera