Sidor

lördag 26 november 2011

det här med julklappar

Det här med julklappar alltså. Himla roligt kan det vara, men himla stressigt också om man inte har tid eller inte vad man ska köpa. När jag går på stan och ser alla miljontals prylar mår jag nästan illa. Vart ska allt ta vägen? Ändå tycker jag att det är mysigt att ge julklappar till mina närmaste, men i år ska jag verkligen försök att ge bort saker som antingen är hemgjorda, inhandlade second hand eller tillverkade för hand med omsorg och i liten skala. Mycket fint finns att hitta på etsy, mycket mer än jag nånsin själv kommer att köpa till mig själv eller andra. Så nu undrar jag, är ni intresserade av lite julklappstips eller är det bara uttjatat och tråkigt? :p

Translation ~ I really like give Christmas gifts, but this year, I’ll try hard to only give away things that I’v made myself, bought second hand or things that is handmade by others. All these mountains of new stuff in the stores makes me sick. Now I wonder, would you like to see some stuff from etsy that I like think would make great gifts for Christmas? :)

4 kommentarer:

  1. Fornuftig innlegg. Jeg syns det er koselig med julegaver, men det blir så altfor mange gaver som bare forsvinner i ingenting..

    SvaraRadera
  2. bra tips är alltid trevligt :) jag köper nästan alla mina klappar på nätet i år..tycker det är så skönt att få hem allt i brevlådan :)

    SvaraRadera