Sidor

onsdag 2 november 2011

en mycket fin klänning till en mycket fin vän

Prick klockan fem i eftermiddags mötte jag upp en mycket fin vän utanför ett mycket fint hus. Där inne skulle vi göra en mycket fin och mycket speciellt grej. Så när vi kramats och sagt hej gick vi in genom den här maffiga porten. OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn i en jättefin gammal lägenhet där en barndomskompis till mig faktiskt bott en gång i tiden. Nu är det dock ingen som bor där, istället huserar lägenheten inget annat än en *trumvirvel* bal- och bröllopsbutik! Pierina heter butiken och hon som jobbar där är så himla trevlig. Jag har faktiskt köpt både min studentbalklänning och en annan balklänning där, fast då låg butiken på ett annat ställe i stan… Idag var dock dags för inget mindre än brudklänningsprovande. Inte för mig dock, utan för finaste vännen Cissi som ska gifta sig i september nästa år. OLYMPUS DIGITAL CAMERANu låter jag larvig, men det är något alldeles speciellt med att vara inne ett rum fullt av vita, glittrande klänningar ^^ Bruden hade emellertid redan varit där och provat en gång tidigare, så dagens uppdrag var bara att prova de två bästa klänningarna med mig som smakråd. Båda klänningarna var fina men den här var som sydd för för bruden så den blev det ^^ OLYMPUS DIGITAL CAMERADen vackra bruden provade några tiaror också. Den här var fin men vi enades om att den nog var lite för prinsessig. Nåväl, något ska det väl vara kvar att leta efter :)OLYMPUS DIGITAL CAMERASen gick vi ut genom den fina porten igen och pratade om hur overkligt det kändes med allting. Som om vi bara hade lurades om bröllopet och inte alls var vuxna :p Men det är faktiskt sant. Och vet ni? Jag ska vara brudtärna ^^ I lång chiffongklänning har vi nästan bestämt nu. Grön eller brun. Vi får se ^^ Efter brudklänningsprovandet gick vi i alla fall hem till mig och drack te och åt gurksandwichar och delicatobollar och mammas nybakta äppelkaka och pratade om böcker och brudklänningar och tårtor och allt möjligt annat. En mycket trevlig kväll har det varit :)

Translation ~ Today a visited a wonderful dress store with my friend Cissi who is getting married next september.

3 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet, som en saga :) rörd. /C

    SvaraRadera
  2. Vet inte hur gammal du är, menb jag och mina kompisar brukar säga det samma. Vi är 19-23 ungefär och slås över hur konstigt det känns - folk skaffar barn, förlovar och gifter sig. Och vi som just var små, det känns otroligt overkligt! Men samtidigt underbart :-)

    SvaraRadera
  3. Annie: Jag är 25 och det är min kompis som ska gifta sig också.. Så det är ju inte så tidigt egentligen. Tiden går så fort bara!

    SvaraRadera