Sidor

onsdag 9 november 2011

grå dagar i November

Här är tre fina novembersaker.OLYMPUS DIGITAL CAMERASven Nordqvists bok Stackars Pettson, helt enkelt för att den är så himla träffande, rolig och bra.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ett fint vykort på Christina Björks fina Linnea. Väldigt gulligt och stämningsfullt tycker jag. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så till sist ett litet minipyssel göra och ge bort till någon eller om man bara vill ha något uppmuntrande att stoppa i sin egen väska. Jag tog helt enkelt en fin liten chokladbit som köpt enkom för förpackningens skull (och för att den är rättvisemärkt). OLYMPUS DIGITAL CAMERASen tejpade jag fast en av chokladbitarna i ett vanligt svart litet kort och skrev lite med glitterpenna inuti. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch sist band jag ett fint snöre runt kortet och satte dit en liten etikett. Klart! OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Three cute things for November. The swedish author Sven Nordqvists book “Stackars Pettson”, a postcard of the character “Linnea”, created by another swedish author called Christina Björk and finally, a little DIY with fairtrade chocolate ^^

3 kommentarer:

  1. Kom alldeles precis att tänka på min finkilles härliga brorson som fyllt fyra år och stora pojken. Nästa år, när han fyller fem och ännu större, då ska han få en sådan där fin Pettsonbok. Att jag inte kom att tänka på det i år! Puss.

    SvaraRadera