Sidor

onsdag 23 november 2011

gift for mom, gift for dad

I torsdags packade jag väskan och tog tåget hem till Gävle. Kalas väntade för min mamma fyllde år och dessutom skulle jag uppvakta pappa på fars dag fast i efterskott.

Mamma fick en vacker låda från L’Occitane. Jag brukar ju alltid försöka göra mina paketinslagningar själv men den här presentasken som följde med tycker jag är så fin så den fick vara. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag och min storasyster hade gått ihop och handlat presenten till mamma så det räckte till både en body lotion och en parfym ur serien Fleur Chérie.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Pappa har länge velat gå på bio men inte tagit sig för, så till honom köpte jag ett presentkort på just bio. Att presentkort skulle vara en opersonlig och tråkigt present håller jag absolut inte med om, det enda som behövs är att man tänker till och pysslar lite själv. Jag målade ett blått kort med guldpenna och guldglitterlim och satte in presentkortet i det. I guldpapper slog jag sen in två lyxiga chokladkakor att ha med sig i biomörkret ^^ OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Last thursday I visited my parents to celebrate my mothers birthday and Fathers day a couple of days late. Me and my big sister had bought my mother an Eau de toilette and a body lotion from L’Occitanes fleur chérie collection, I almost always wrap the gifts I buy myself, but L’Occitanes gift boxes are so beautiful so we just gave it away as it was. For me father I had bought a movie/cinema gift voucher. To give it a more personal touch I painted a blue card with gold glitter and wrapped two luxurious chocolate bars in golden paper :)

6 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg! :) Kul att jag hittade hit! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken drömdotter du verkar vara! ;>

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha gjort bort lite inköp innan värsta julrushen sätter igång.
    Kram MAlin

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Och välkomna nya bloggläsare, hoppas ni trivs :)

    SvaraRadera