Sidor

söndag 27 november 2011

julklappstips #1

Okej, ni var i alla fall några stycken som gärna ville ha julklappstips här på bloggen, så vi kör några såna. Jag ska dock börja med att förvarna er om att mycket av det jag tipsar om är relativt dyrt. Att det blir så beror på att jag av olika skäl tycker att det är bättre med få, riktigt fina och bra saker än en uppsjö av skräp som snabbt glöms bort. Därmed inte sagt att det inte går att få tag på billiga julklappar som dessutom är bra, mycket av det jag köper är ju billiga loppisfynd. En hel del av de pyssel jag gör i bloggen fungerar ju också utmärkt som presenter. Hursomhelst, i de här julklappstipsinläggen kommer jag att fokusera på vad som för mig är lyxshopping, dvs. konst, fina vintageprylar och vintagekläder och handgjorda saker. Se fram emot mycket etsy-tips med andra ord! ;)

Tips nummer är en väska, tillverkad av en gammal bok som på insidan klätts med tyg. Tillverkas och säljs av ConduitPress.il_fullxfull.270972597

Translation ~ A few of you liked the idea of some inspiration for Christmas gifts, so let’s do it! I must warn you though, most of the tips I’ll be giving you is things that are kind of expensive. The reason to that is that I prefer a few, really nice gifts instead of mountains of crap :p Not to say that it’s impossible to find good gifts that is cheap. A lot of the thing I buy is flea market finds for not much money at all, and of course, many of my DIYs are perfect as gifts too. However, the blog post with Christmas gift inspiration are going to be filled with what I call luxury shopping; really fine vintage clothes and other vintage stuff, hand crafted things and art. Look forward to a lot of etsy finds! ^^

Todays inspiration is this nice bag made out of an old book. It’s made by ConduitPress and you can buy it here!

4 kommentarer:

  1. Vad söt den var! Har nyss hittat hit och måste säga att din blogg är hur mysig som helst. Ser fram emot julklappstipsen och blev riktigt sugen på att försöka göra en sån här själv.

    SvaraRadera
  2. Wow, va kul den är! :D Tack för att du lägger ut så fina tips :)
    Jag har också nyss hittat din blogg, men jag gillar den mycket mycket! :D

    SvaraRadera
  3. Kul att ni gillade väskan! Och tack för era fina ord om min blogg. Hoppas ni vill stanna! :)

    SvaraRadera