Sidor

söndag 6 november 2011

Kojan med stort K

Som flera av er säkert har märkt ( i alla fall ni som läser fler bloggar i ungefär samma stil som min) så har det florerat en slags kojtrend i bloggvärlden på sistone. Efter att ha sett en hel drös med bilder på mysiga kojor kunde jag till slut inte låta bli att försöka mig på en egen. Min pappa som älskar barnsligheter hakade på direkt och tack vare honom blev det hela en ganska avancerad anordning med krokar och linor i taket. Och om jag får säga det själv blev den faktiskt alldeles särdeles fin och lyckad (men mest är det pappas förtjänst, vill jag framhålla!) :D

Igår kväll kom så två fina vänner hem till mig för kojmys av första klass! Kojan var upplyst med levande ljus (som jag noga vaktade förstås). OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAMassa gottit hade vi att äta förstås. Chokladbollar och gurkmackor och små italienska kakor som smakade som mandelkubb och äppelchips som Fia hade gjort. OLYMPUS DIGITAL CAMERASen satt vi därinne och åt och babblade om bröllop och Harry Potter och Sagan om Ringen och Twilight och en massa andra nörderier tills klockan var minst dubbelt så mycket som jag trodde och mina vänner var tvungna att gå hem. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch det var den kojmyskvällen det. Men kojan blev så bra att den minsann får vara kvar ett tag till. Jag har på känn att den kan komma väldigt väl till pass under jullovet. Mitt allra sista jullov… Men nu ska vi inte bli melankoliska! En annan dag ska jag visa bilder på kojan i dagsljus. Hej so long! :)

Translation ~ With help from my father, I’ve built this cozy place in my room in Gävle. Yesterday two of my friends visited and we had a really great time, just talking and eating sweets ^^

13 kommentarer:

  1. Åh så mysigt! Vill också bli bjuden på kojmyskväll. :)

    SvaraRadera
  2. helt underbar!! jag vill också ha en koja...

    SvaraRadera
  3. åh, innan min sambo och jag var ett par byggde vi en koja hos mig som vi lekte i i två dagar. Sedan var vi ihop!

    SvaraRadera
  4. Tack alla!

    Fina: Haha, vilken söt historia! ^^

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Jag och min pojkvän var barnvakter åt min systers barn runt Halloween förra året, vi byggde också en koja! över hela hallen och sen sov vi gott där på natten. Eller vi var förresten ganska oroliga och kolla titt som tätt att dom andades, ovana barnansvariga som vi är :)

    SvaraRadera
  6. Dööör så mysigt. Din blogg är en ny favorit kan jag ju säga direkt.

    SvaraRadera
  7. Wonderland: Vad kul att höra, välkommen hit! :)

    SvaraRadera