Sidor

onsdag 21 december 2011

2011, april - juni

Nu fortsätter vi tillbakablicken på år 2011 tycker jag. Här kommer andra kvartalet! :)

April

Så kom april och med april kom våren. Jag lagade morotssoppa, njöt av skymningsljuset och odlade egen krasse i en pajform i sovrumsfönstret. P4040365_thumb1Jag mötte årets första fluga och köpte rosa snörskor. P4060383_thumb3Sen for jag till Gävle för att fira två födelsedagsbarn. Det blev cupcakes och fina paket för hela slanten. P4090477-2_thumb2P4070395_thumb4Väl hemma i Uppsala igen lagade jag “istället-för-fisk-bönbiffar” och gjorde mitt livs första gif. P4050370-2_thumb5Sen började det bli vår på riktigt. Jag hittade platta påskägg, årets första grillning gick av stapeln. Jag gick till rektorsparken och njöt av all den blå scillan…P4180690_thumb2… och kunde skörda och avnjuta min egenodlade krasse!P4180639_thumb4Sen började påsken närma sig. Jag bakade violbiskiver…P4190812_thumb4… och gjorde mozartkulor. P4200865_thumb1Jag njöt av vårens blommor, lyssnade på Jesus Christ Superstar och åkte hem till Gävle på påsklov. Till påskens släktkalas bakade jag en citron- och vallmokaka som jag dekorerade med chokladägg och färska violer. P4230998_thumb3Jag fotade också blåsippor ute vid mamma och pappas stuga, invigde min etsyköpta vårjacka och fick en gul loppisklänning av mamma. P4230980_thumb3Jag köpte en vit spetsklänning ur H&Ms första Conscious Collection och läste om Michael Endes fantastiska bok “Momo eller kampen om tiden”. P4271108_thumb2Sen slog de rosa träden ut i blom. Det blev sista april och mina föräldrar firade 45-årig bröllopsdag. P42710956_thumb3Maj

Sköna maj var välkommet. Jag och älsklingen hade längtat, för bara någon dag i den här månaden packade vi väskorna och for till London. Där gick vi runt och beundrade hus och trädgårdar och butiker och hade det helt enkelt hur bra som helst.P5071479_thumb3P5071511-3_thumb3P5081677-3_thumb3När vi kom hem igen var det försommar på riktigt i Uppsala. Jag funderade över mansideal och njöt av min egen stad.P5192049-2_thumb3Jag köpte rosa pioner…P5202107-2_thumb8… och läste Tormod Haugens “Slottet det vita”.P5212145_thumbJag visade upp en del av vad jag äter…P5182042P3200058… plockade maskrosor och gjorde maskrosmarmelad…P5111976-2… och picknickade i Botaniska med, iste, en god vän och en ny stråhatt. Och det var maj :)P5312204Juni

Så kom juni, min fina födelsedagsmånad. Skolan slutade och vi får hem till Gävle. Där var mina föräldrar och syskon i full gång med att renovera färdigt det sista på mina föräldrars sommarhus inför en försäljning, så vi var där mest hela tiden och hjälpte till vi också. Jag njöt av den sista tiden vid sommarhuset och omgivningarna…P6062347….bakade en god citronkaka med sockerglasyr och dekorerade den med färska sommarblommor…OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…och kastade pinnar åt Scott som fortfarande var tillräckligt pigg var för att bada. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och så hittade jag min morfars gamla fina medicinskåp i snickarboden ute vid sommarstället och bestämde mig för att renovera det. Tyvärr har jag inte hunnit än, men kanske på jullovet…OLYMPUS DIGITAL CAMERASen kom min och systers födelsedag (ja vi fyller på samma dag!). Det firades med ett trevligt trädgårdskalas hos mina föräldrar och såg ut lite såhär:OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det dags för mig och älsklingen att vara ner till Halmstad. Jag började jobba så fort vi kom ner och hade fullt upp. Under tiden sålde mamma och pappa sitt vackra sommarhus till ett lyckligt nykärt par. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag jobbade, köpte tidningar och tipsade om bra filmer jag gillar.Sen kom mina föräldrar ner till Halmstad de med till stugan de hyrt. Vi firade midsommar hos Kristians mamma med härlig midsommarbrunch…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… sen på midsommarkvällen firade jag och Kristian tillsammans med goda vänner. Jag hade på mig den här klänningen från H&Ms ekologiska kollektion. Fotot togs dock senare på stranden med mamma ^^ Och det var ungefär juni det. P6252684

Translation ~ Looking back on the past year, this is april-june.

5 kommentarer: