Sidor

fredag 16 december 2011

2011, januari-mars

Nu tycker jag det börjar bli dags för en tillbakablick på 2011. Förra året samlade jag min årssummering i ett enda inlägg, men i år tänkte jag dela upp det per kvartal så det är lika bra att dra igång nu direkt. Här har vi januari till mars :)

Januari

Året startades nere i Halmstad med Kristian. Där firade vi nyår med goda vänner och tog långa promenader längs havet och beundrade svanarna. OLYMPUS DIGITAL CAMERASen åkte vi tillbaka till Uppsala. Vårterminen tog sin början med både dans och en fördjupningskurs i förmögenhetsrättslig familjerätt. Jag åkte hem till Gävle och hälsade på. Kära Scott var fortfarande i livet…OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag återvände till Uppsala igen med loppisfyndade örhängen och en nymålad byrå i medelshavsturkost. OLYMPUS DIGITAL CAMERASen visade jag upp min frukost på en fin bricka som mamma loppisfyndat… OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och köpte en rosa hortensia till sovrummet :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAFebruari

I februari kokade jag varm choklad med lavendel och eftermiddagsfikade med skorpor.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag fotade min frukost igen och skrev om hur jag älskar årstider.OLYMPUS DIGITAL CAMERASå köpte jag en vårkappa från etsy och fick hem den inslagen i silkespapper och med ett fint kort till.OLYMPUS DIGITAL CAMERAKristians pappa med fru besökte oss från Halmstad och Kristian fyllde år. Vi firade och födelsedagsbarnet fick bland annat en fin vintageträningsbag av mina föräldrar. OLYMPUS DIGITAL CAMERASå blev det Alla hjärtans dag och jag firade med ett citat av Goethe. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag budade hem en ny dansdräkt på ebay, och blev väldigt nöjd med köpet när den äntligen kom. Sen packade jag väskan igen och for till Gävle för en veckas praktik. Det var kallt kallt varje dag, men som tur är hade mamma bakat goda semlor. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag passade på att utnyttja min Gävlevecka till annat roligt också, som att lyssna på John Lindberg trio på CC-puben, besöka ett fint hönshus som min pappa byggt åt några bekanta samt måla och tapetsera ett nyckelskåp till vår hall…OLYMPUS DIGITAL CAMERASist men inte minst var jag alldeles tokig i färskpressad apelsinjuice i februari, det brukar jag vara ungefär den tiden på året :)OLYMPUS DIGITAL CAMERAMars

Sen blev det mars. Jag visade upp loppisfyndat Gefle-porslin, var tacksam över tulpaner och livet och Chopin ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag och älsklingen gick på bio och såg Black Swan och så delade jag med mig av mina funderingar kring den här lilla byggnaden.P22697201[1]Sen serverade jag lyxfrukost med veg-bacon och chokladcroissant…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… köpte tulpaner…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… och bakade lemon- and poppy seed cupcakes. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag började läsa Pride & Prejudice, fick ett vårgarderobssammanbrott och åt smultronglass i rosa glastekopp.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen for jag hem till Gävle igen och jag och mamma gick hem till gemensamma bekanta för “årlig väninnefika”. Där var fint dukat och saker att fota överallt. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAVäl tillbaka i Uppsala lagade jag nyttig lunch och längtade efter att skriva.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det dags för Gävlevisit igen. Två födelsedagsbarn uppvaktades och jag fick en ny loppisklänning av mamma.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen åkte jag hem till Uppsala igen och åt citronmarmelad…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… köpte jordens mjukaste kofta på etsy…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… fotade en smultronpuss i en fin väska…OLYMPUS DIGITAL CAMERA … och fixade “konstnärligt stök” på sovrumsbyrån :p Och det var lite från mitt första kvartal av 2011 :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Looking back of the past year, starting with january-mars.

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara foton. Älskar färgerna i alla, oerhört vackert.

    SvaraRadera
  2. så himla fint. älskar din blogg!=)

    SvaraRadera
  3. Men gud vad fina bilder du tar, som små kollage!

    SvaraRadera
  4. årlig väninnefika hihi =) mysigt!! =)

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag också börjar få ett garderobssammanbrott, trots utrensning.

    SvaraRadera