Sidor

tisdag 13 december 2011

duvblå sammet och polkagristyll

Jag måste bara dela med mig av de här två finfinfina vintersagoklänningarna. Båda kommer de från Thrush på etsy såklart. Och båda är såna här klänningar som jag tycker är jättejättefina men som är för dyra för att köpa och bara använda någon enstaka gång då och då. Men i alla fall. Om hade dem…

I den duvblå sammetsklänningen skulle jag dricka afternoon tea och fira in det nya året, med fuskpälsjacka och strassväska och 50-talslockar i håret. il_fullxfull.263683968Och tyllpolkagrisklänningen, den skulle jag nog ha på mig på självaste julafton, med glitterblick och flätor i håret och vita strumbyxor och balettskor på fötterna (eller tjocka sockar, när ingen ser) ^^il_fullxfull.289142173

Translation ~ Two wonderful, wonderful winter fairytale dresses from Thrush. Unfortunately, none of them fits me, and beside – I could’nt afford them anyway. But if I could, aahw. I would wear the dove blue dress on afternoon tea and then dance in the new year in it. The polka striped tulle dress I would wear in christmas eve, with white tights and ballerinas on my feet.

2 kommentarer: