Sidor

söndag 25 december 2011

julafton

Gårdagen började med en lång skön sovmorgon till strax före 11. Sen vid halv 12 kom min ena bror hans två små döttrar och åt julbrunch med oss, risgrönsgröt och skinksmörgås!OLYMPUS DIGITAL CAMERASåhär ser förresten skinkan utan rumpa ut när den är tillagad! OLYMPUS DIGITAL CAMERASen gick vi in till granen och julklapparna och hade lite julklappsutdelning. Den här bilden är egentligen tagen kvällen före julafton, men jag tyckte det var så fint med stjärnan på den slitna pallen. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag fick skamligt många fina paket, bland annat de här söta…OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch det här jättestora jättetunga paketet som jag inte hade en aning om vad det kunde innehålla och som var en så himla bra och fin överraskning (vad får ni se en annan dag). OLYMPUS DIGITAL CAMERASen var min bror tvungen att sticka iväg och jobba några timmar och mina brorsdöttrar åkte hem till sin mamma. Jag och mina föräldrar passade på att slappa lite innan. Min slapptimme spenderade jag sängen med Marie Antoinette i datorn och clementiner att mumsa på.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det dags för Kalle och Karl-Bertil och julmiddag och ännu mera julklappar. Min bror kom tillbaka på kvällen och hans två söner dök också upp. Klockan 12 gick vi på midnattsmässa i Gamla stan och sen gick vi hem. Och det var den julaftonen det ^^

Translation ~ I had a very calm and nice christmas eve yesterday, eating and watching good television with close family.

3 kommentarer:

  1. Undrar också hur den vegetariska julskinkan smakade? :)

    SvaraRadera
  2. Hm.. Det är väldigt svårt att beskriva en smak, speciellt när den inte går att likna vid något annat :p Jag har aldrig ätit riktig julskinka, så jag vet inte heller hur den vegetariska smakar i jämförelse med den "riktiga". Men jag tycker i alla fall att den är väldigt god, och jag är ändå rätt kräsen med vegetariska produkter. Den är lite "trådig" i konsistensen i jämförelse med exempelvis sojakorv, den påminner mer i så fall om qournfiléer i konsistensen, fast slätare :p Smaken är god som sagt, det tycker min pappa och fastän att han bara ätit vegetariskt i lite över 1 år.

    SvaraRadera