Sidor

torsdag 8 december 2011

julklappstips #3

Julklappstips numer 3 är rätt och slätt detta: second hand-porslin. Det finns hur mycket som helst i alla möjliga stilar, somliga dyra, somliga i princip gratis. Spana in etsy, ebay, tradera och dina lokala loppisar och auktioner. Det är sällan man hittar en hel serie, och ofta är det då också rätt dyrt, men minst lika fint tycker jag är att ha udda tekoppar och tallrikar :) Porslinet nedan kommer från 5gardenias.il_fullxfull.255427899

Translation ~ Today I give you this inspiration for christmas gifts: vintage china. There really is a lot out there to find, check out etsy, ebay and your local flea markets and auctions. The china set above comes from 5gardenias.

4 kommentarer:

  1. håller med dig. finns ju hur mycket underbart second hand-porslin så hälften vore nog. och det menar jag faktiskt; jag har köpt på mig så mycket att jag inte får plats med mer även om jag vill... ååh. men då är ju julklappar ett steg i rätt riktning! kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror du läser mina tankar! Porslin, helt besatt av det just nu.

    SvaraRadera
  3. Tekoppar, alltid lika fint! :)

    SvaraRadera
  4. bra tips tack !!

    tycker du om musik? kika gärna in i min blogg isf :) där låter jag er följa med mig på min resa in i musikvärlden. ni får bl a höra både färdigt och ofärdigt material och komma med feed back. det är trots allt er jag lyssnar på i slutändan. välkommen förbi xx

    SvaraRadera