Sidor

måndag 5 december 2011

önskeklappar

Här är mina önskeklappar 2011, förra årets såg listan ut såhär. Listan är lite kortare i år, och det beror helt enkelt på att hoppas att vi alla kan försöka dra ner på julkonsumtionshetsen. Inte för att jag brukar förvänta mig att få allting på min önskelista, jag brukar snarare se det som att om jag gör en lång lista blir det stor valfrihet för den som vill köpa något till mig. I år tänker jag snarare att om det inte finns så mycket att köpa så kanske någon faktiskt väljer önskan nummer 2.

1. Konsttryck från fantastiska Elly McKay. Allra helst någon av de här nedan. il_fullxfull.285487895il_fullxfull.2548652162. Att ingen katt ska behöva förfrysa sina öron eller törsta ihjäl i vinter. Det finns många bra katthem därute som behöver mer pengar för att kunna göra plats för och ta hand om fler små kissar som inte har någonstans att ta vägen. Gävle katthem är ett av dem, Uppsala katthem ett annat. Jag vet att många antagligen känner sig obekväma med att ge bort “välgörenhet” i julklapp, men jag lovar att jag skulle bli så in i själen glad. IMG_05553. Böcker, böcker, böcker. Jag älskar böcker. T.ex. så har jag länge velat läsa “Serpent of the Nile” av Wendy Bounaventura. Finns på adlibris. b_serpentnile 4. En gammal parfymflaska. Den finaste jag sett. Finns att köpa hos AlpenglowVintage. il_fullxfull.206965825

Translation ~ My wishlist for Christmas this year. 1. Wonderful prints from Elly McKay. 2. That no cat should have to freeze to death this winter. Make a donation to Gävle katthem or Uppsala katthem. 3. Books, books, books. I love books. For example, I would very much like to read “Serpent of the Nile” by Wendy Buonaventura". 4. An old perfume bottle, from AlpenglowVintage.

2 kommentarer: