Sidor

torsdag 15 december 2011

sockerbomber och pasteller

Nu tänkte jag visa en sak jag köpte för några veckor sedan. En liten liten plåtburk krämparfym från L’Occitanes säsongsserie Délice de fleurs. Den doftar sött och sockrigt av kanderade rosor och violer. Även om jag gärna hade känt att doften var lite mindre av socker och lite mer av blomblad (speciellt viol) så tycker jag om den.

Inte för att jag vet något som helst om parfymhistoria, men för mig doftar den här lite Marie Antoinette. Marie Antoinette i äkta á la Sofia Coppola med sockerbomber och pasteller när det är som bäst :p Vintertid brukar jag längta efter att titta på den filmen, det kanske är för att när det är så vitt vitt vitt och mörkt mörkt mörkt ute så behöver man allt färgsprakande ögongodis man kan komma åt? Hursomhelst så tror jag att den här lilla plåtburken med sitt innehåll kommer att bli uppskattad i vinter :)OLYMPUS DIGITAL CAMERATranslation ~ A few weeks ago I bought this little solid perfume from L’Occitanes holiday collection “Délice de fleurs”. It smells of sugered violet and rose petals and it reminds me of Sofia Coppolas movie “Marie Antoinette”. I like to watch that movie when it’s winter, maybe it’s becaus when it’s winter everything is white white white and dark dark dark outside, and Sofia Coppolas movie is all about colour and eye candy. Anyway, I think this little perfume will be appreciated this winter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar