Sidor

onsdag 28 december 2011

vinterträd

Efter inspiration i den danska tidningen Isabellas har jag i år gjort ett vinterträd. Jag stack helt enkelt ner gamla äppelträdsgrenar som pappa plockat åt mig i en oasis fin gammal kruka som mamma hade. Sen täckte jag över oasisen med grus och några snäckor. Trädets grenar dekorerade jag med vita silkespappersblommor, silverglittriga kottar och en snöuggla som jag har döpt till Hedwig ^^ Jag tycker trädet blev riktigt fint och det påminner mig både om “the white tree of Gondor” i sagan om ringen och om Harry Potter (mest pga. av Hedwig) samtidigt som det är vintrigt ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATranslation ~ Last week I made a “winter tree” out of brances from and old apple trea, white paper flowers, glittery cones and a snow owl that I call Hedwig. I think the little project turned out pretty well :)

2 kommentarer:

  1. these are such cute pictures, the tree turned out really well!

    SvaraRadera
  2. Ohh, this looks truly incredible! <3 I love love love the miniature owls!

    x
    Lost in the Haze: Fashion Blog

    SvaraRadera