Sidor

söndag 1 januari 2012

2011, juli-september

Juli

Lupinerna var nästan utblommade och jag plockade frökapsellupiner som jag sen strödde ut utanför balkongen hemma i Uppsala. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så fick jag äntligen en egen liten drake. Squirt hette han, skapad av konstnären Will Waegner.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Efter jobbet och på helgerna badade jag en massa…P7062982… och en dag åkte jag och Kristian på en utflykt till Hallandsåsen där vi bland annat tittade på fantastiska tavlor av konstnären Maria Capaldi.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag berättade om sommarens läsplaner (som inte riktigt hanns med), och sen kom min ena bror och hans barn och hälsade på från Göteborg. Det blev en heldag med dem och mina föräldrar och vi hade så himla trevligt. Vi badade och åt banankaka och spelade minigolf på världens mysigaste golfbana ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATiden rullade på med hallonätande, bio, utflykter och ännu mer bad.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag njöt av en ny dator, tipsade om fina sommarsaker på etsy och en dag fick jag en fint brev på posten. OLYMPUS DIGITAL CAMERAAugusti

Sen blev det augusti. Nästan min bästa månad. Jag, mamma, Kristian och hans mamma satte oss i bilen och tog en dagstur till Köpenhamn, där hade varken jag eller mamma varit tidigare.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag var fortfarande vid havet så mycket jag kunde, även då det regnade eller var mulet. OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn dag hittade föräldrar  en imponerande sandskapelse på stranden…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… Jag och pappa blev så inspirerade att vi försökte oss på ett eget sandslott, men vi gav upp halvvägs :pOLYMPUS DIGITAL CAMERASå fick vi besök av min bror och hans barn igen. Jag hade bakat en citruskaka dagen till ära.OLYMPUS DIGITAL CAMERASamtidigt pågick också Tall Ship Races i Halmstad och vi gick dit för att inspektera båtarna och handla i marknadsstånden.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASen gjorde jag och Kristian en strandutflykt till sanddynerna Frösakull. Jag badade i salta, vilda vågor och sen åt vi turkisk konfekt och andra godsaker som vi köpt i hamnen dagen innan.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAJag drömde om att vara ledig en hel dag och ligga framför tv:n och Törnfåglarna med sommarregn utanför. Sen drömde jag ännu mer, om drömhus på Nordkoster och vackra tavlor och så. Jag blev glad över ett främlingsmöte under en promenad och åt lyxfrukost. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag och pappa och Scott begav oss till  en härlig hed där jag fotade, och så visade jag lite överblivna bilder jag tagit under sommaren. OLYMPUS DIGITAL CAMERASå hade jag helt plötsligt jobbat min sista dag i Halmstad och det var dags att packa väskorna och fara norrut igen. När vi var hemma i Uppsala igen gjorde jag ett sensommarkollage av strand- och sommarfynd och lite annat fint på min havsturkosa sovrumsbyrå. OLYMPUS DIGITAL CAMERASen for vi till mina föräldrar i Gävle igen. Där lagade jag panerad chevre…P8234426… och kokostårta med körsbär ^^OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag och Kristian gick på fina vägar och hälsade på vänner i deras nya fina lägenhet.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så bakade jag bröd och gjorde örthonung…OLYMPUS DIGITAL CAMERASen började älsklingens skola så jag stannade kvar själv i Gävle ytterligare en vecka. Den rensade jag bland alla gamla saker på vinden och gjorde fint i mitt flickrum.OLYMPUS DIGITAL CAMERATill och med snäcksamlingen blev ordentligt sorterad i burkar och askar.OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag promenerade med mamma och pappa, gick på sommarkonsert i boulengern, fikade med en kompis på ett nytt café och drack te och läste i sängen.OLYMPUS DIGITAL CAMERASeptember

I september for jag tillbaka till Uppsala. Jag och älsklingen tog tåget till huvudstaden och  gick runt en hel dag på söder och i gamla stan och på djurgården. Jag köpte en chokladgroda och kände mig som en student på Hogwartsexpressen, och så såg vi en katt som bodde på en båt ^^ OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAKulturnatten i Uppsala gick av stapeln och jag var på kulturnattsmiddag hemma hos en fin vän. Jag hade blommiga strumpbyxor och ett paket med mig till värdinnan.OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå kulturnatten köpte jag goda bollar…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… Och en annan dag lagade jag god vitvinsrisotto med champinjoner.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen for jag och Kristian hem till Gävle igen och gick på inflyttningsfest och uppvaktade min väninna Cissi för hon fyllde 25.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag var Harry Potter-nördig och bloggade om fanart och Harry Potter-grejer på etsy, och så visade jag upp bilder på varm choklad jag kokat när jag och älsklingen var hemma i Gävle.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen blev jag småförkyld och det blev höstdagjämning. Jag bestämde mig för att hösten definitivt vart här och välkomnade den med kex i söt förpackning. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag bakade mäktiga chokladcupcakes, och så upptäckte jag en ny bok om fallna änglar och blev störtförälskad.4bokOch så visade jag upp en god frukost med hembakt bröd och blåbärsröra. Och det var september :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Looking back at the past year, july – september :)

3 kommentarer:

  1. vilken fin sammanfattning. och gott nytt år förresten!

    SvaraRadera
  2. åh gud, allt du äter ser så gott ut!

    SvaraRadera
  3. jättefin sammanfattning och jag håller med om att allt du äter ser himla smaskens ut!

    SvaraRadera