Sidor

onsdag 4 januari 2012

2011, oktober-december

Så var vi då framme vid den sista kvartalsdelen av 2011 års årssummering. Jag är nu hemma i Uppsala igen och imorgon börjar mitt 2012 på riktigt med nya tag! Mer om det imorgon eller så :)

Oktober

Oktober månad tog sin början med en tripp till Gävle. Jag och mamma hade två gemensamma vänner hemma på höstfika, det var mysigt. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Sen for jag tillbaka till Uppsala och njöt av hösten där…OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så besökte jag Café Linné som jag tycker mycket om.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag lagade pasta…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… Och visade upp höstfärgade ätbara saker…OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag fick hem fantastiska konsttryck från Kathleen Lolley.OLYMPUS DIGITAL CAMERASå började Allhelgonahelgen och Halloween närma sig och jag tipsade om passande kläder från etsy, åt hallonröra och visade bilder från en av mina bästa butiker i Uppsala, English Bookshop.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag åt en helgalen chokladfrukost…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… Och hälsade på mina kusiner ute på landet.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag peppade inför Breaking Dawn (som jag inroniskt nog ännu inte har sett) och så visade jag upp lite höstsmörj :pOLYMPUS DIGITAL CAMERASen var det slut på min uppsatspraktik och jag unnade mig höstlov en vecka. Ledigheten inleddes med en fin väns bröllop i Stockholm. På bröllopet fotade jag knappt men presenten de fick av mig och de jag var där med såg ut såhär.OLYMPUS DIGITAL CAMERAResten av höstlovet tillbringades i Gävle där jag fyndade en fin gammal bok, gick promenader, njöt av mammas mat, var på afternoon tea och följde med min vän Cissi när hon köpte sin brudklänning ^^ OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERANovember

Mitt i mitt höstlov gick oktober över i november. Det var Allhelgona, så jag, mamma, pappa och en trött Scott besökte kyrkogården.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen avslutade ledighetsveckan i Gävle med kojmys tillsammans med två goda vänner.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag visade upp mina färgglada höstvantar mitt bland alla höstlöven.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch så fick ni se min koja i dagsljus.OLYMPUS DIGITAL CAMERATillbaka i Uppsala igen lagade jag mat och visade upp den i en gammal bakform.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag skaffade flickr, visade upp ett av mina favoritcitat och novemberpysslade.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAJag gjorde ännu mer frusna röror av olika bär och sånt, och så bakade jag en “nyttokaka” som smakade som kompakt, mjuk pepparkaka.OLYMPUS DIGITAL CAMERAFörsta advent närmade sig, så jag postade ett stort julinspirationslägg och visade upp mina tårtpappersgirlanger.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen for jag till Gävle igen och firade mammas födelsedag och fars dag i efterskott. Såhär såg fars dag-presenten till pappi ut.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen drog julförberedelserna igång på allvar. Jag började tipsa om fina julklappar och baka pepparkakor.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag postade ett inlägg om några av de finaste texter jag vet också.OLYMPUS DIGITAL CAMERAAlldeles i slutet av november, lagom till första advent, fick jag en mycket uppskattat, söt liten adventskalender på posten från en snäll vän ^^ Och så var november slut.OLYMPUS DIGITAL CAMERADecember

December fick en tung inledning, för den 1/12 lämnade vår älskade Scott jordelivet.OLYMPUS DIGITAL CAMERASom tur är finns goda vänner som kommer och hälsar på en och som man kan fika på mysiga caféer och titta på julskyltningar med.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn liten skogstiara lyckades jag pyssla ihop också trots allt.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag postade den första listan här på bloggen och pysslade lite med paket.OLYMPUS DIGITAL CAMERADecember gick så fort så fort och innan jag visste ordet av var det tredje advent. Jag gick på adventsfika hos en klasskompis och sen på luciatåg i Domkyrkan.PC116206[5]I mitten av december hände två roliga grejer. Jag skaffade pinterest och framförallt; jag fick jobb! Jag pysslade med paket…OLYMPUS DIGITAL CAMERA… Och kokade vansinnigt god violkola som nästan fick mig att sväva på moln.OLYMPUS DIGITAL CAMERASen fick jag äntligen jullov och for hem till Gävle. Pluggade, firade jul och tittade på pepparkaksslott. Nyår firades i Göteborg med älsklingen och några vänner och jullovet avslutades med en kort vistelse i Halmstad. Men alla de här jullovsbilderna har ni ju sett så nyligen, så jag nöjer mig med att sammanfatta det sista av december med en enda bild :)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Looking back at the past year, this is october to december :)

6 kommentarer:

  1. Uppsala är så vackert på hösten, pluggar du där?

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder! Älskar redigeringen på dina naturbilder! Använder du actions eller redigerar från grunden?

    SvaraRadera
  3. Lola: Thank you!

    O: Ja jag bor i och pluggar i Uppsala :)

    Dessi: Tack så mycket! Jag brukar snabbredigera i lightroom, sen går jag över bilderna ännu en gång i photoshop. Ibland snabbredigerar jag bara i lightroom och använder sedan någon vintageeffekt från pixlr express som finns gratis på nätet :) Just de naturbilder du ser i det här inlägget är dock fixade på det förstnämnda sättet, dvs. lightroom + photoshop :)

    SvaraRadera
  4. Jag bor också i Uppsala. Café Linne ser ju jättefint ut på bilden! Åh så många fina bilder du har. Kotte-kransen är fantastisk. Bilderna från ETSY, kottekortet och tårtpappersgirlandern är mina andra favoriter.

    SvaraRadera