Sidor

måndag 23 januari 2012

books

Nu tänkte jag visa tre nya böcker i min samling. Den första är Älskaren av Marguerite Duras som jag stått och tummat på länge på grund av den vackra utsidan. När sedan Chi skrivit om den gjorde jag slag i saken och köpte mig ett ex. Det kan nog räcka med att säga att Marguerites språk överglänser allt. Det är ren poesi. Läs boken och förundras!OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADen andra boken är En doft av apelsin av Joanne Harris som också skrivit boken som  ligger bakom filmen Chocolat. En doft av apelsin inger lite samma känsla som filmen, Chocolat, det är franska landsbygden under 1900-talets första hälft, det är mycket mat och det är mysigt. Historien är lite mörkare än den i Chocolat, men likväl mysig.OLYMPUS DIGITAL CAMERADen tredje boken är Serpent of the Nile skriven av Wendy Buonaventura. Den här fick jag i julklapp av Kristians pappa och hans fru. Som ni kanske minns var den med på min önskelista inför julen både i år och förra året, så den här har jag velat läsa länge länge. Åh vad jag ser fram emot att få gotta ner mig riktigt ordentligt i magdanshistoria och vackra bilder!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Three new books of mine that I like. “The Lover” by Marguerita Duras – wonderful language, it’s like poetry! “Five quarters of the orange” by Joanne Harris, also the author of the book behind the movie “Chocolat”. “Serpent of the nile” by Wendy Buonaventura, a book filled with belly dance history and beautiful pictures.

1 kommentar:

  1. Jag har också läst en doft av apelsin, håller med om att den inger en speciell känsla. Jag tipsade min mamma om den som också blev förtjust! en finfin bok :)

    SvaraRadera