Sidor

onsdag 11 januari 2012

det här med mat

Idag är sista dagen på min detoxvecka. Imorgon får jag äta “riktig” mat igen. ÄNTLIGEN säger jag bara. Sanningen att säga hade jag föreställt mig att veckan skulle gå betydligt lättare och att jag skulle kunna publicera bilder på fantastiskt snygg och god detoxmat var och varannan dag. Riktigt så blev det inte :p Jag har känt mig matt och klen och hungrig och den där kålsalladen som var så god första dagen kan nu få mig att kräkas. Jag fantiserar om mat konstant, och det är inte nådigt vilka hardcorefantasier det är. Jag är på det stadiet att jag typ vill äta en hel plåt full med flottiga chips indränkta i både pommes friteskrydda, smält cheddar och smält mjölkchoklad :p

Men men, jag har gått ner 2 kilo och ligger nu på min normalvikt, och jag känner mig stolt att jag ändå har klarat av att hålla mig borta från tillsatt socker i en hel vecka (har nog aldrig hänt mig förut). Jag ska dock inte rivstarta med vanlig mat direkt imorgon utan börja lite försiktigt med bara lite kolhydrater. Kanske kommer matbilder, vi får se. Tills vidare kan ni spana in min board med matinspiration på Pinterest om ni vill, där finns en del smaskigt ;)pint

Translation ~ This is the last day of my detox week. Tomorrow I get to eat real food. FINALY. The week has been a lot harder than I expected it to be, but I’m glad I’ve made it. From tomorrow on, I’m going to start to slowly ad carbs to my meals again, I might even take a picture of it ;) Until then, Enjoy my food board on Pinterest!

5 kommentarer:

  1. Du är duktig! Jag har blivit himla inspirerad av dig och började min egen detoxvecka idag! Får se hur det går för en sockertorsk som mig :/
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hur såg detox-veckan ut? Jag orkar inte läsa blogginlägg på engelska. ^^

    SvaraRadera
  3. Rebecca: Tack! Otroligt vad det gör mycket att få några peppande ord när man är hungrig. Tusan vad jag ska klara de sista timmarna på detoxveckan galant nu! Lycka till med din detoxvecka! :D Du klarar det tror jag, jag är också en riktigt sockertorsk :p

    innanvifaller: Ja det var en hel massa grejer med den där veckan, bland annat skulle man inte få i sig koffein och inte äta processad mat. Jag följde dock mina egna regler inspirerade av mallen.

    Det innebar att min frukost de flesta dagar varit en smoothie på mango/hallon/vatten, mitt mellanmål en frukt- och nötboll gjord på nötter, torkade dadlar och torkade aprikoser. Till lunch har jag ätit kålsallad eller avokado med tomater. Har även fuskat lite och värmt upp maten lite mer än vad som var meningen, en dag åt jag en soppa på broccoli och lök och en annan dag ugnsrostad blomkål och röd paprika med svarta oliver. Har även ätit några bananer vilket jag egentligen inte tror var så bra eftersom de är så söta, men men :p Grönt te har jag också druckit, annars bara vatten.

    SvaraRadera
  4. sv: Ja, men dåså! Så länge du mår bra av det är det ju toppen, spela roll egentligen om du aldrig blir en fullfjädrad vegan så länge det känns bra och rätt (:

    SvaraRadera